Aandacht voor phishing
- 15 feb., 2013
- Financieel & Juridisch
- Bron: Rabobank De Kempen-West
De laatste tijd ontvangt Rabobank De Kempen-West regelmatig meldingen over pogingen tot phishing. Het verhaal verschilt, maar het doel blijft hetzelfde: I- en S-codes afhandig maken van de klant.
Verhaal om gegevens te ontfutselen
Op dit moment worden onze klanten mogelijk benaderd met het verhaal dat hun Random Reader vervangen moet worden in verband met het doorvoeren van IBAN. Ook in de toekomst zal men verschillende varianten bedenken om deze gegevens te ontfutselen.
Verstrek nooit uw gegevens
Ons advies is nadrukkelijk om nooit I- en S-codes of andere persoonlijke gegevens te verstrekken. Heeft u toch codes of uw persoonlijke gegevens afgegeven, neem dan meteen contact met uw lokale Rabobank op. Wij blokkeren dan direct uw rekening en vragen een nieuwe pas en pincode voor u aan.
Meer informatie over RABOBANK DE KEMPEN:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!