Apostle sluit zich aan bij bedrijvencommunity Grow Campus

  • Regionale ontwikkeling
  • Bron: Grow Campus

Eind mei was het officieel: Apostle meldde zich aan als lid van de Grow Campus bedrijvencommunity. Hiermee geeft het social media bedrijf onder andere invulling aan haar wens om breder samen te werken met zowel het onderwijs als de agrifood sector.

Apostle sluit zich aan bij bedrijvencommunity Grow Campus

Foto: Koen Jordaans

Hiermee keert eigenaar Koen Jordaans ook weer een beetje terug naar zijn roots. Want zijn carrière begon ooit met een Horeca diploma bij het Koning Willem I College.

Sinds die tijd heeft Koen echter niet stil gestaan. Na ervaring te hebben opgedaan in de foodmarketing en sales op het hoofdkantoor van Unilever, startte Koen in 2000 zijn eigen horeca & marketingbedrijf in Oss, dat uitgroeide tot een toonaangevend bedrijf van 75 fte. Geïnspireerd door een LinkedIn bericht, begon Koen in 2010 te pionieren in de wereld van social media. Dat leidde tot de oprichting van Apostle, waar nu meer dan 45 redacteuren jaarlijks 230 bedrijven helpen bij het opzetten en uitvoeren van hun social media strategie.

Authentieke content

Het dienstenaanbod van Apostle draait in de kern om medewerkers van bedrijven te helpen bij het plaatsen van authentieke content op social media. Zo kunnen bedrijven beter en gemakkelijker contact onderhouden met relaties en klanten. “Mijn belangstelling voor de food sector ben ik echter nooit verloren,” vertelt Koen. “Zo hebben we nauwe banden met Michiel Muller, oprichter van Picnic, en zijn we bezig met een project voor ZTRDG, een online platform dat verse producten van kleine bedrijven en merken aanbiedt.”

Dienstenaanbod

Het aanbod van Apostle wordt gevormd door vijf basisdiensten: een publicatietool voor werknemers, expert consultancy, een redactieteam op locatie, social media campagnes en de Social Shift Academy. Apostle weet hierin de weg naar het onderwijs al goed te vinden. Zo wordt hun redactieteam voornamelijk gerund door studenten, die vaak al erg handig zijn met social media en op deze manier meer ‘business wise’ kunnen worden. Ook binnen de minor Online Communicatie van Avans zoekt Apostle de samenwerking op.

Mensen met afstand tot de arbeidsmarkt

De Social Shift Academy is een opleidingstraject dat door Apostle zelf is ontwikkeld. Het heeft vijf verschillende instapniveaus -van beginner tot professional- en is een combinatie van instructievideo’s, coaching en workshops. “Hierin is IBN één van onze strategische partners geworden,” vertelt Koen. “Dankzij de Social Shift Academy kunnen mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zich laten bijscholen en weer aan de slag in het bedrijfsleven. Die groep is slechts een deel van de gebruikers. Ook HBO- of WO-studenten kunnen het traject volgen. Het bevat meer dan 120 instructievideo’s, voor het overgrote deel gemaakt op basis van praktijkervaring.”

Apostle in actie

Wil je Apostle in actie zien? Dan kan! Op 27 juni geven ze tijdens het Grow-Campus event: ‘De impact van (big) data in de agrofood sector’ een workshops over hoe je social data slim kan inzetten voor marketing of recruitment.

Meer informatie over AgriFood Capital:

Bekijk het complete instantieprofiel

Zeilmakerij Van der Sneppen BV Zeilmakerij Van der Sneppen BV

Standaard vlamvertragende huurzeilen en maatwerk oplossingen!