Citymarketing campagne 'Gastvrij 's-Hertogenbosch' van start
- 10 apr., 2015
- Toerisme & Recreatie
- Bron: VVV Noordoost-Brabant
Vorige week lanceerden de gemeente ’s-Hertogenbosch, Insiders, VVV ’s-Hertogenbosch en de cultuurinstellingen gezamenlijk de 'sH citymarketing campagne Gastvrij ’s-Hertogenbosch.
Leidend voor de campagne zijn de speerpunten Cultuur en Food, waarop in totaal zeven highlights zijn gebaseerd met ‘gastvrijheid’ als rode draad. De campagne is tevens een opmaat naar 2016: Welkom thuis, Jheronimus. Met citymarketing in het algemeen en de campagne in het bijzonder, promoot de stad haar sterke punten: de dynamische, moderne en eigentijdse kanten van de stad in combinatie met het unieke cultuurhistorische decor en de bourgondische gezelligheid.
Middelenmix
Per highlight wordt gekeken welke middelenmix van offline en online communicatiemiddelen wordt ingezet voor een optimaal resultaat. Als aftrap van de gehele campagne zetten we voor 'Design', de eerste highlight, abriposters in op de tien grotere treinstations van Nederland, A0-borden in en rond 's-Hertogenbosch en adverteren we met een vier pagina tellende spread in Volkskrant Magazine (verschenen op 28 maart). Daarnaast wordt, zoals bij alle highlights, de campagnewebsite gastvrijdenbosch.nl ingezet, evenal de social media kanalen van 'sH-online en VVV 's-Hertogenbosch en gaan we online adverteren. Ook de advertenties in de Volkskrant zijn van terugkerende aard. Tenslotte krijgt iedere highlight een eigen gezicht, een eigen amBOSCHadeur, die in een interview vertelt over zijn/haar thuis: 's-Hertogenbosch. Voor 'Design' is dat ontwerper Roderick Vos.
Jaarplanning
30 maart – 6 april: | Design |
7 mei – 17 mei: | Bosch Shine (i.c.m. opening Paleisbrug) |
6 aug – 16 aug: | Theaterfestival Boulevard |
September: | Start cultureel seizoen, Kunstnacht & start kaartverkoop JB500 |
Oktober: | Taste XL & tentoonstelling Food For Thought |
November: | November Music |
December: | Kerst – Bosch Winterparadijs |
Ook Jazz in Duketown, Food Truck Festival TREK en Bourgondisch ’s-Hertogenbosch maken deel uit van de jaarplanning.
Nieuwe bezoekerswebsite
Rond de zomer wordt een nieuwe bezoekerswebsite in de stijl van 'sH gelanceerd. Deze gaat de website van VVV 's-Hertogenbosch vervangen en integreert ook het platform www.sh-online.nl. Doel is om bezoekers aan en inwoners van de stad optimaal te inspireren, maar vooral te helpen in het vinden van de pareltjes van de stad. Tot die tijd werkt VVV Noordoost Brabant via de speciale campagnewebsite gastvrijdenbosch.nl.
We betrekken jullie er graag bij
Alleen samen kan de mooie stad 's-Hertogenbosch voor het voetlicht gebracht worden. Daarom wil VVV Noordoost Brabant partners, stakeholders, ondernemers en de amBOSCHadeurs betrekken bij de campagne. Zo worden de highlights onder andere aan winkels, restaurants, galeries, hotels en B&B's in de stad gekoppeld. Heb je zelf ideeën die aanhaken op één of meer highlights? Neem dan vooral contact op via redactie@sh-online.nl.
Meer informatie over VVV Noordoost-Brabant:
Bekijk het complete instantieprofiel
VVV Noordoost-Brabant is dé duurzame (marketing)partner van het vrijetijdsdomein