Convention Bureau Brabant kiest nieuwe koers

  • Regionale ontwikkeling
  • Bron: Convention Bureau Brabant

Het Convention Bureau Brabant (CBB) heeft een nieuwe strategische koers bepaald, waarin zij een focus gaat aanbrengen in haar sales en marketing activiteiten naar de Brabantse topsectoren Agrifood en Hightech.

Convention Bureau Brabant kiest nieuwe koers

Breder perspectief

Het CBB wat opgericht is in 2011 door belanghebbenden uit Den Bosch, heeft de afgelopen jaren weliswaar vanuit een Brabantse visie, toch vooral gefungeerd als het congresbureau van Den Bosch. Met het aanhaken van Eindhoven als strategisch partner in 2014 is het bestuur van het CBB op zoek gegaan naar een koers vanuit een breder Brabants perspectief.

Vanaf 1 juli 2015 zal de focus van het CBB volledig komen te liggen op het creëren van internationale awareness en het naar Brabant halen van internationale meetings, incentives, congressen en events binnen de Brabantse topsectoren Agrifood en Hightech. Dit betekent dat het CBB zowel een marketing-communicatiefunctie alsmede een sales-promotiefunctie zal gaan vervullen.

Voorzitter van het CBB bestuur de heer Rein de Laat: "Wij hebben de afgelopen jaren gezien dat binnen het speelveld van internationaal destinatie management het extreem druk en overbevolkt is geworden, omdat er tegenwoordig wordt geacquireerd op niveau van zowel locatie, stad, regio en land. Wij zijn van mening dat in deze kakafonie van aanbod wij een scherpe en heldere propositie moeten bieden die past bij de internationale ambitie en credibility van ons achterland. Daarmee versterken wij direct de kracht van onze Brabantse Agrifood en Hightech sectoren".

Keuze

De keuze om een nieuwe koers te gaan varen sluit aan bij de stap die Roland Koster zet in zijn carrière. Met ingang van 1 juli richt hij zich volledig op de activiteiten in zijn eigen bedrijf. De heer De Laat daarover: "Wij zijn de heer Koster zeer erkentelijk voor zijn pionierende bijdrage aan de opbouw van het CBB en wensen hem alle succes toe in de toekomst!"

Het CBB maakt tevens bekend dat zij mevrouw Helga Aerssens met ingang van 1 april heeft aangesteld als Manager Marketing, Communicatie & Relatie. Aerssens heeft ruime ervaring binnen de internationale MICE markt en is in het verleden onder andere werkzaam geweest voor Kempinski Hotels en diverse DMC's. Op 1 juni is mevrouw Marieke Hendriks gestart als Sales, Promotie & Acquisitie Manager.  Hendriks heeft jarenlange ervaring binnen de zakelijke eventbranche en internationale sales. De heer Rein de Laat hierover: “Als CBB bestuur zijn we ervan overtuigd dat het nieuwe team zeer gedreven te werk zal gaan om de Agrifood en Hightech propositie internationaal op het podium te krijgen.”

Meer informatie over VisitBrabant Convention Bureau:

Bekijk het complete instantieprofiel

RTP Elektrotechniek - Kleine klus, snel geregeld RTP Elektrotechniek

Zekerheid voor alles