De Graaf Logistics start opleidingstrajecten voor medewerkers
- 22 jan., 2014
- Logistiek & Vervoer
- Bron: De Graaf Logistics
In samenwerking met verkeerschool Willem Verboon en ROC Tilburg is De Graaf Logistics een maatwerk MBO traject voor chauffeurs gestart.
Goed opgeleid en gemotiveerd personeel draagt bij aan een verdere optimalisatie van dienstverlening. Daarom is er gedurende de opleiding veel en individuele aandacht voor kennis, vaardigheden. Gedrag en houding van de chauffeur zorgen namelijk voor een langdurig en aantoonbaar rendement. Wanneer alle onderdelen met een voldoende worden behaald, ontvangt de chauffeur een volwaardig MBO diploma.
Europese Richtlijn Vakbekwaamheid
Op deze wijze geeft De Graaf Logistics tevens invulling aan de Europese Richtlijn Vakbekwaamheid. Deze richtlijn verplicht beroepschauffeurs om 35 opleidingsuren aan nascholing te volgen. Wanneer een chauffeur hieraan heeft voldaan, ontvangt deze de code 95 op het rijbewijs.
Hoger niveau
Het mes snijdt natuurlijk aan twee kanten: De betreffende chauffeur bereikt zelf ook een hoger niveau, waar hij/zij zowel privé als zakelijk profijt van heeft. Ook zullen de verleende diensten nog beter aansluiten op uw wensen, wat natuurlijk niet geheel onbelangrijk is.
Opleiding customer service
Service en klantgerichtheid vormen sinds jaar en dag de grondslag van de Graaf Logistics. Situaties beoordelen en inschattingen maken vanuit het oogpunt van de klant zijn daarbij essentieel.
Deze manier van denken en handelen vraagt o.a. qua opleiding om een maatwerktraject, dat voor de medewerkers klantenservice gezamenlijk met de DHB-collega’s is opgestart. De stelregel die bij dit maatwerktraject hoort luidt als volgt: “Niet jouw waarden, normen en verkoopstijl zijn bepalend in wat je doet als medewerker van DGL, maar hoe wil de klant behandeld worden?”
Binnen de opleiding vraagt dit veel empathie, aanpassingsvermogen, luisterbereidheid, oprechte nieuwsgierigheid en communicatieve vaardigheden van de medewerkers.
Klant centraal stellen
De kracht van de opleiding bestaat uit het centraal stellen van de klant, waarbij de klant uit verschillende invalsposities wordt benaderd. Door proactief met praktijk voorbeelden te stoeien wordt er in de opleiding aandacht besteed aan het centraal stellen van de klant. Wat is voor de klant belangrijk en wat wil de klant nou daadwerkelijk?
De eerste drie sessies zijn met positief enthousiasme ontvangen bij de medewerkers. Wij hopen dit enthousiasme over te kunnen brengen op u.
Meer informatie over GRAAF LOGISTICS B.V., DE :
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!