Drie belangrijkste pijlers Van Dorst Logistic Services komen terug in marketinguitingen
- 18 mei, 2021
- Logistiek & Vervoer
Houd je klanten vast en ga van daaruit verbreden. Met die verbreding spreek je ook nieuwe klanten aan, weet Marcel Verhagen uit ervaring. Hij begon dit jaar als directeur bij Van Dorst Logistic Services en zette drie belangrijke stappen op het gebied van marketing.
Marcel schakelde de hulp in van een expert op het gebied van websites bouwen. “De vorige website bestond uit veel tekst. Nu is de website visueel sterker, met afbeeldingen die meteen duidelijkheid geven. Heeft de bezoeker van de website meer informatie nodig , dan krijgt hij die. De nieuwe website kent ook een chatfunctie. “Dat was een wens van mij om op deze wijze snel contact te krijgen met potentiële nieuwe klanten.
Nauwkeurig naslagwerk
In de communicatie naar buiten toe focust Marcel zich op de drie belangrijke pijlers van het logistieke bedrijf: transport, warehouse en logistieke diensten. Die laatste kan te maken hebben met cross docking en met het herstapelen van pallets. Met deze drie pijlers bedient het bedrijf uit Bergen op Zoom een verscheidenheid aan klanten en Marcel weet hoe belangrijk het is deze vast te houden en tegelijkertijd de klantenkring te verbreden. In zijn crm-systeem leest hij precies terug welke klanten eerder zijn weggegaan of niet op een aanbod ingingen. Marcel omschrijft het als een nauwkeurig naslagwerk. “Verhoudingsgewijs is het goedkoop om te kijken waarom specifieke business/klanten zijn vertrokken, maar we zijn in het algemeen niet snel geneigd dit te doen. En dat terwijl bedrijven kunnen veranderen en hun strategie aanpassen. Neem daarom contact op met die bedrijven omdat hun strategie inmiddels wél kan matchen met jouw aanbod. De afgelopen weken hebben we twee nieuwe klanten voor transport en twee nieuwe klanten voor het warehouse aan ons gebonden.”
Naast een nieuwe website vond Marcel het tijd om de diversificatie van het bedrijf te laten zien in een flyer. Die liet hij ontwerpen door Martijn de Wit Transvormatie.
Video voor de website en bedrijfspagina
De LinkedIn bedrijfspagina werd nieuw leven ingeblazen. Transvormatie mocht ook hiervoor aan de slag en maakte een logo waarmee Marcel op de bedrijfspagina aandacht vraagt voor de verhuur van opslagruimte per corona vierkante meter. De pagina is ook bij uitstek geschikt voor het werven van nieuw personeel en daarom staat de meest recente vacature van transport planner bovenaan op de pagina. Op zowel de website als de LinkedIn bedrijfspagina is straks een bedrijfsvideo te zien. Die heeft het logistieke bedrijf in april/mei laten schieten door Lemon Goose (Gijs Schuurmans) uit Breda. In de video ziet de kijker wat voor een bedrijf Van Dorst Logistic Services nu precies is. Marcel: “We laten zien waar we goed in zijn en hoe ons bedrijf eruit ziet. Dat doen niet veel bedrijven in onze branche.” De bedrijfsfilm is speciaal voor klanten en duurt zo’n twee minuten. Ook medewerkers komen hierin voorbij. De film die op de website en de pagina op de LinkedIn pagina komt, is nog een stuk korter.
Eén dag
Een nieuwe website, een folder en een vernieuwde bedrijfspagina op LinkedIn. Daar wordt straks nog een bedrijfsfilm aan toegevoegd ook. Marcel is omgerekend ongeveer een dag per week kwijt aan het verzorgen van de marketinguitingen. Alles is erop gericht het transport, het warehouse en de logistieke diensten onder de aandacht te brengen.
Marcel heeft nog wel een tip voor andere ondernemers. “Ga er niet vanuit dat de manier waarop je voorheen altijd hebt gewerkt, nog steeds de juiste is. Iedere ondernemer weet dat de kosten voor de baten uitgaan. In een bedrijf neem je risico’s en maak je kosten, maar die calculeer je in.”
De nieuwe website van Van Dorst Logistic Services ging 1 april live. Neem hier een kijkje.
Auteur: Carline Klijn – van Best
Meer informatie over VAN DORST LOGISTIC SERVICES:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel