Een mening levert geld op voor goed doel

  • Financieel & Juridisch
  • Bron: IBN

De mening van IBN-klanten biedt niet alleen IBN inzichten in wat klanten graag willen, maar zorgt er ook voor dat zieke tieners op vakantie kunnen.

Een mening levert geld op voor goed doel

IBN heeft namelijk een onderzoek onder haar klanten laten uitvoeren en voor elke ingevulde vragenlijst geeft IBN € 5 aan Stichting Lucai. Deze stichting heeft als doel ernstig/levensbedreigend zieke tieners (13 tot en met 18 jaar) samen met hun ouders, broers en zussen een energieboost te geven. Op deze manier kunnen ze de harde realiteit van het ziek zijn voor hen allen beter hanteerbaar maken. Dit doen zij door hen een volledig verzorgde, ontspannen, onbezorgde vakantieweek aan te bieden. Op dinsdag 28 juni heeft de officiële uitreiking van het donatiebedrag plaats gevonden. Leonard Steetsel, directeur IBN Arbeidsintegratie, heeft de cheque met een waarde van € 1770 overhandigd aan de tieners waar het allemaal om gaat.

Delen van mening

De klanten van IBN konden hun mening geven in een loyaliteitsonderzoek. Met de uitkomsten kan IBN zich nog meer richten op de belangrijkste kernwaarde; klantgerichtheid. De wensen en verlangens van de klant zijn richtinggevend voor de dienstverlening van IBN. Om klanttevredenheid om te buigen naar klantloyaliteit is het belangrijk om daadwerkelijk te denken vanuit de klant. Meetpunt voor klantloyaliteit is de zogenoemde Net Promotor Score (NPS). Dit is een bewezen effectief middel om klantloyaliteit te meten. In het voorjaar van 2011 heeft IBN dan ook een eerste NPS onderzoek laten uitvoeren door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Een NPS meting  houdt alleen rekening met echte enthousiaste klanten met aantoonbare binding aan het bedrijf en met de echt kritische klanten (en gaat niet uit van een overall gemiddelde). Dit betekent dat de NPS over het algemeen meer houvast geeft voor verbeteringen in dienstverlening dan de traditionele tevredenheidsmeting.


IBN staat voor marktgericht ondernemen met een passie voor mens en maatschappij. Dagelijks brengen wij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt succesvol naar betaald werk. Zo’n 3.800 gemotiveerde medewerkers hebben een passende baan bij of via IBN. IBN beschikt hiertoe over de bedrijven IBN Arbeidsintegratie, IBN Facilitair, IBN Productie, IBN Kader en IBN Kwekerijen. Om in de markt te kunnen blijven floreren, zijn we strategische samenwerkingen aangegaan met andere bedrijven zoals Vebego en Medica. IBN heeft vestigingen in Oss, Uden (centraal kantoor), Cuijk, Veghel, Schaijk en Helmond

Tijssen-cs Tijssen CS | Accountants & Adviseurs

Meerwaarde door samenspel