HMF gaat over op het automatisch bestellen bij MCB via Plan-de-Campagne
- 23 sep., 2015
- Technologie
- Bron: Van Hoof Groep
“Wat ons vooral aansprak was dat de prijslijsten van MCB door het gebruik van EDI niet meer regelmatig geüpload hoeven te worden. Nu kunnen we er van uitgaan dat de materiaalprijzen in het ERP gewoon kloppen. ” aldus Nicol van Hoof van de Van Hoof Groep.
De van Hoof Groep (waar HMF Nederland onderdeel van uit maakt) was dan ook meteen erg enthousiast over de koppeling tussen het ERP-systeem Plan-de-Campagne van Bemet en bestelsysteem van MCB.
Koppeling
“Deze koppeling zorgt ervoor dat klanten van MCB die werken met het Plan-de-Campagne pakket bestellingen digitaal kunnen plaatsen. De order kan zo binnen enkele minuten verwerkt worden waardoor de afwikkeltijd flink verkort wordt.” Vertelt Marino van de Beek van MCB. “HMF is een van de eerste klanten die overgaat op deze koppeling. Voor beide partijen wordt veel werk geautomatiseerd, waardoor orders sneller en met een lagere foutmarge geboekt kunnen worden.” Volgens Marino verandert er voor de gebruiker op het eerste gezicht in het systeem weinig, er komt alleen een knopje bij. Mocht er bij uitzonderingsgevallen iets niet kunnen dan neemt de contactpersoon van MCB direct persoonlijk contact op.
Implementatie
Na de voorbereiding bij MCB werd samen met de vaste consultant, Ron van Nuland van Plan-de-Campagne, de koppeling in één sessie geïmplementeerd. HMF is van zowel MCB als Plan-de-Campagne jarenlang klant waardoor er snel geschakeld kon worden. Zij waren hier positief verbaasd over. “We hebben samen met Bemet de koppeling volledig ingericht, waardoor we snel kunnen schakelen. Er zal altijd nog het één en ander op locatie bij de klant ingericht moeten worden, dit gebeurt dan samen met de vaste consultants.” Kunnen de medewerkers bij HMF na de implementatie direct orders ingeven? “We lopen eerst de gehele procedure door, zodat de gebruiker weet wat er veranderd is. Vervolgens gaan we een testorder ingeven om te kijken of beide systemen goed met elkaar communiceren. Als dat allemaal goed werkt kunnen de medewerkers gaan bestellen.”
Snelheid
Inmiddels heeft HMF haar eerste elektronische orders bij MCB geboekt. De focus bij HMF ligt voornamelijk op flexibiliteit en meebewegen met de wens van de klant. HMF onderscheidt zich op het gebied van service, advies, kwaliteit en snelheid. Voor Nicol was het dan ook vrij vanzelfsprekend om over te gaan op het automatisch bestellen. “We willen de klant zo snel mogelijk van dienst zijn en dat begint al aan de kant van de leverancier. Als het materiaal op tijd en gemakkelijk besteld kan worden, kunnen wij met de klant ook sneller schakelen”.
Meer informatie over HOOF GROEP B.V., VAN:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!