Idee duurzaamheidskeurmerk horeca wordt positief ontvangen
- 16 jan., 2017
- Toerisme & Recreatie
- Bron: Guldenberg Hotel & Brasserie
Driekwart van de horecabezoekers staat positief tot zeer positief tegenover een duurzaamheidskeurmerk voor de horeca. Dit blijkt uit onderzoek onder horecabezoekers en horecaprofessionals door de Horecava.
Driekwart van de horecabezoekers vindt een duurzaamheidskeurmerk een (zeer) goed idee. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Horecava in november 2016 uitvoerde onder horecaprofessionals en horecabezoekers. Als gasten de keuze hebben uit restaurants met zo’n keurmerk, dan gaan zeven op de tien (69%) horecagasten hier rekening mee houden bij zijn of haar keus voor een restaurant. Bij een kwart (26%) gaat dit zelfs een (hele) belangrijke rol spelen.
Belangrijker voor gast dan professional denkt
Daarnaast zijn duurzaamheidsaspecten (als voedselverspilling, diervriendelijke- en seizoensproducten en milieuvriendelijkheid) voor horecabezoekers veel belangrijker dan in de horeca wordt gedacht. Ruim acht op de tien horecabezoekers vindt voedselverspilling belangrijk, terwijl de horecaprofessionals denken dat maar bij 40% van de gasten voedselverspilling een rol speelt. Diervriendelijke en seizoensproducten worden door circa twee derde genoemd en het gebruik van regionale producten en milieuvriendelijkheid zijn voor bijna zes op de tien horecabezoekers belangrijk bij een bezoek aan de Nederlandse horeca. De ondernemers schatten deze aantallen telkens lager in.
Inspanningen leiden tot keurmerk
Het in Helvoirt gelegen Guldenberg Hotel & Brasserie is dan ook blij dat haar inspanningen met betrekking tot duurzaamheid en milieu ertoe hebben geleid dat zij zijn gecertificeerd met het hoogst haalbare keurmerk, de Gouden Green Key.
Meer informatie over GULDENBERG HOTEL & BRASSERIE:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!