Industrial Social Media Award gaat naar Imtech24/7
- 25 nov., 2014
- Technologie
- Bron: Imtech Nederland
Imtech Nederland heeft met zijn online fotobloggers-platform www.imtech247.com de Industrial Social Media Award in de wacht gesleept. Dit gebeurde tijdens het congres Digital Marketing in 1 Day.
Via het online platform van Imtech krijgen bezoekers dagelijks een kijkje in de keuken van de technische professionals op de werkvloer. Op deze wijze creëert Imtech Nederland een stevige klantrelatie en voedt zij de bedrijfstrots onder haar medewerkers.
De Imtech-vakmensen maken via een speciaal ontwikkelde app zelf foto’s en zetten die met tekst online. Bijna een jaar geleden werd het platform opgericht. Waar het in het begin zo’n dertig actieve fotobloggers had, is dit aantal nu gegroeid naar ongeveer zeventig enthousiastelingen die hun dagelijks werk met een foto vastleggen en met de wereld delen.
Van petrochemie tot stadhuis
Op Imtech 24/7 krijgt de bezoeker een goed beeld van het vakmanschap dat de Imtechers in huis hebben, het uiteenlopende werk dat zij op de verschillende locaties doen en de diversiteit aan projecten waar ze werken. Van petrochemie tot gezondheidszorg en van stadhuis tot congrescentrum. En dat van start tot realisatie. Online marketeer en projectleider van Imtech24/7 Bas Vermond nam de award in ontvangst. Vermond: “We zijn trots op onze mensen in het werkveld en trots op de klanten en prachtige projecten waar we voor werken. Dat willen we met Imtech24/7 laten zien. Immers, beeld zegt uiteindelijk zoveel meer dan duizend mooie woorden. Dat dit nu beloond wordt met deze award is natuurlijk fantastisch.”
Fotoblog
Dat Imtech koos voor fotobloggen heeft een reden. “Eerst wilden we de vakmensen hun verhaal via een bestaand platform laten vertellen. Omdat het uploaden van foto’s vanaf de werkplek een van de pijlers is onder het nieuwe platform, dachten we onder meer aan Facebook en Pinterest. Maar voor een grote organisatie als Imtech bleken er te veel praktische beperkingen. Voor ons reden om een eigen platform op te zetten”, aldus Vermond.
Vakman van de maand
Naast het fotoblog waar Imtechers zichzelf op de werkvloer portretteren, kent het platform ook de rubriek ‘Vakvrouw of -man van de maand’. Twaalf keer per jaar staat een specialist in de spotlights met het werk dat zij of hij doet. Verder heeft elke vakprofessional een pagina per vakgebied. Daar staan de foto’s die de Imtech-collega’s hebben geupload en krijgen ze de ruimte om meer te vertellen over hun functie, specialisatie en liefde voor techniek. Het platform heeft ook een belangrijke contactfunctie. Geïnteresseerde bezoekers kunnen desgewenst direct contact opnemen met de vakprofessional. Vermond: “Deze directe contactfunctie past bij onze bedrijfsvisie om zo transparant mogelijk te zijn naar de buitenwereld. We zeggen het dus niet alleen, maar brengen het ook in praktijk.”
Veiligheid voorop
Alle foto’s die vakmensen vanaf hun werkplek uploaden, worden na een kort controlemoment direct gepost. “De foto’s moeten voldoen aan een aantal simpele voorwaarden die gaan over het verkrijgen van toestemming vooraf”, zegt Vermond. “Hierbij gaat het bijvoorbeeld om het vermijden van onveilige situaties, het delen van bedrijfsgevoelige informatie en het schrijven over -of ongevraagd in beeld brengen van- klanten en partners. Onze fotobloggers krijgen ook uitleg zodat ze op locatie weten wat ze wel en niet kunnen fotograferen. Maar we vertrouwen ook gewoon op gezond verstand.”
Trotse medewerkers en tevreden klanten
Behalve trotse medewerkers wil Imtech met Imtech24/7 ook bereiken dat de relatie en de service naar de klanten verbetert. “Betere communicatielijnen, maar tevens het gerichter informeren van potentiële klanten en medewerkers. Bovendien verbetert de klantrelatie, onder andere omdat klanten materiaal van Imtech24/7 hergebruiken in hun communicatie. Daarnaast willen we met Imtech24/7 de kloof verkleinen tussen een groot en schijnbaar ontoegankelijk bedrijf en de individuele bezoekers van het nieuwe platform”, stelt Vermond.