'Kracht van de HAS Food Experience zit in de goede ideeën van studenten'
- 31 jan., 2019
- Onderwijs & Training
- Bron: OndernemersLift+
Tijdens de HAS Food Experience op 5 februari presenteren ruim tweehonderd vierdejaars HAS-studenten hun afstudeerproject in het food- of agridomein. Diverse projecten zijn na hun presentatie op de HAS Food Experience uitgegroeid tot succesvolle ondernemingen.
‘Voor veel studenten is dit een mooie afsluiting van hun studie, maar voor een aantal studenten is het juist het startpunt voor het opzetten van hun eigen onderneming’, zegt programma manager Mary van Hoek-Hendriks van de HAS Food Experience. De HAS Food Experience heeft in de afgelopen tien jaar een mooi trackrecord opgebouwd. Een aantal ervan is inmiddels terug te vinden in de schappen van de grote supermarkten, of bij andere bedrijven.
OndernemersLift+
Mary van Hoek-Hendriks: ‘Het mooie van onze opleidingen is dat studenten werken aan toepasbare oplossingen, die een grote impact kunnen hebben voor mensen in onze samenleving. Natuurlijk zijn wij trots als studenten vanuit de HAS Food Experience een mooie eerste stap zetten met hun eigen productintroductie of bedrijf. Daarbij werken we nauw samen met een aantal andere partijen, zoals OndernemersLift+.’
Kracht HAS Food Experience
Ook voor ondernemers is het interessant om een bezoek te brengen aan de HAS Food Experience. ‘Bij mijn bezoek vorig jaar was ik behoorlijk onder de indruk van de studenten die er stonden’, zegt Frank Verhoeven, CEO van Vos Logistics. ‘Ik denk dat de kracht van de HAS Food Experience vooral in de kwaliteit van de studenten zit; creatieve ideeën, goede uitwerking en overtuigende presentaties. Het leuke is dat een aantal écht door wil met hun idee. Belangrijk is om hen daarin te stimuleren. Als zij er écht mee verder willen, dan komt het ondernemen daarna vanzelf ook om de hoek kijken.’
Samenwerken met ondernemers
Zelf legde Verhoeven tijdens het event contact met Jorellafit, het bedrijf van de inmiddels afgestudeerde HAS-studenten Jordy en Estrella van Toor. Wij hebben zo’n 1.500 chauffeurs uit verschillende landen op de weg. De vitaliteit van onze medewerkers vind ik erg belangrijk. Daarom wil ik kijken of Jorellafit onze mensen kan ondersteunen om gezonder te leven. Doordat zij werken met een app en een systeem van 1-op-1 begeleiding is het op dit moment nog lastig om al onze chauffeurs te gaan begeleiden. Maar we starten binnenkort wel met een trial met dertig medewerkers binnen onze organisatie, die worden begeleid door Jorellafit.’
Aanmelden Food Experience
Bedrijven, ondernemers of andere geïnteresseerden, die de HAS Food Experience op 5 februari willen bijwonen, kunnen zich vooraf aanmelden via de website.
Meer informatie over OndernemersLift+:
Bekijk het complete instantieprofiel