Meet & Greet: de arbeidsmarkt van Generatie Z

  • Arbeidsmarkt
  • Bron: WerkgeversServicepunt Noordoost-Brabant

Op 5 oktober werd voor de tweede keer de regionale Meet & Greet georganiseerd door het WSP Noordoost-Brabant. Met het thema ‘Generatie Z op de arbeidsmarkt; vinden, binden en boeien!’, verwelkomde het evenement 150 deelnemers van regionale bedrijven en onderwijsinstellingen.

Meet & Greet: de arbeidsmarkt van Generatie Z

Generatie Z betreft jongeren van onder de 20 jaar; een groep die in 2020 ongeveer 40% van de grootste wereldmarkten zal beslaan.

Inclusief ondernemen en generatie Z

De Meet & Greet begon met een speech van Wethouder Menno Roozendaal, die zijn visie deelde op inclusief ondernemen en de uitdagingen ervan met betrekking tot generatie Z. Aansluitend volgde een interactieve sessie met gastspreker Huub van Zwieten, auteur van 7 managementboeken (waaronder Het Merk Ik), drijvende kracht achter de ‘Thank God It’s Monday’ theatershows en eigenaar van het DroomBaanHotel en Talent First Nederland BV.

Droombanen

In zijn sessie zette Huub ons aan het denken over droombanen, hoe je (generatie Z) medewerkers gelukkig houdt en wat dit betekent voor directie en management binnen organisaties. Duidelijk werd dat we met elkaar anders moeten kijken naar het potentieel van een persoon. Zo kunnen we ervoor zorgen dat iedereen zoveel mogelijk de kans krijgt zijn/haar sterke kanten te benutten. Alleen op die manier kunnen we mensen aan een organisatie binden en boeien voor de lange termijn.

Generatie Z op de arbeidsmarkt

Na deze plenaire sessie gingen deelnemers uiteen om zich te laten informeren over onderwerpen gerelateerd aan ‘Generatie Z op de arbeidsmarkt’. Zo was er informatie over bijvoorbeeld subsidieregelingen voor jongeren, leren en werken, schoolverlaters en kansberoepen. Ook werd de website van Talent uit Noordoost-Brabant, een initiatief van het WSP, besproken. De website maakt het organisaties nog makkelijker om talent te vinden voor openstaande vacatures en actief te zijn op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Het evenement werd afgesloten met een gezellige, drukbezochte barbecue waarbij er ruimte was om te netwerken en de besproken thema’s verder aan de tand te voelen in een informele setting. We kijken terug op een geslaagde dag en willen alle deelnemers bedanken voor hun bijdrage aan dit succes!

Meer informatie over AgriFood Capital:

Bekijk het complete instantieprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!