Met de technologie van Simac nooit meer ellenlang in de rij staan
- 16 mei, 2019
- Technologie
Veel mensen zullen dit herkennen: je komt na een door files vertraagde autorit eindelijk aan op je vakantie- of weekendbestemming. Je hoeft ‘alleen nog maar even’ de sleutel op te halen van je huisje. Valt dat even tegen! Bij de receptie van het vakantiepark staat een lange rij.
Als je eindelijk aan de beurt bent, moet je allerlei vragen beantwoorden over zaken die je toch bij de online boeking al had ingevuld? Je ergernis groeit
Toegangsbeleving
Bij Simac IDS in Veldhoven herkennen ze deze problemen als geen ander. En bedachten ze goede IT oplossingen om dit soort ergernissen bij vakantieparkgasten weg te nemen. Patrick Manders is accountmanager voor Simac in de Leisure markt. Hij vertelt enthousiast over de vergaande mogelijkheden op het gebied van geautomatiseerde toegangscontrole bij vakantieparken. Met de volle focus op een positieve toegangsbeleving bij de gasten. “Wij hebben veel klanten in het hoge segment vakantieparken, met veel comfort en luxe, zoals Center Parcs. Het zijn organisaties met hoge servicelevels, die er veel waarde aan hechten dat hun gasten optimaal kunnen genieten tijdens hun verblijf in het park. Lange wachtrijen horen daar zeker niet bij”, aldus Manders.
Persoonlijke aandacht
Simac bekijkt samen met de klant hoe het aankomstproces eruit ziet en waar eventuele knelpunten optreden. “Voor ons segment klanten is een persoonlijke ontvangst en aandacht voor de gast heel belangrijk. Bij het welkomstpakket dat de gasten ontvangen bij aankomst, zit ook het toegangspasje of armbandje. Dat verleent niet alleen toegang tot het huisje, maar tot alle faciliteiten op het park. Ook kun je er reserveringen en betaalsystemen aan koppelen. Door de RFID techniek kun je het pasje/bandje snel scannen bij een entree en is een goede doorstroming gegarandeerd. Zeker voor gezinnen met kleine kinderen is het heel fijn als je niet steeds in de rij hoeft te staan als je naar het zwembad of de bowlingbaan gaat.”
Foto: Patrick Manders, accountmanager leisure Simac
Gebruiksvriendelijk
Een ander belangrijk aspect van een geautomatiseerde toegangscontrole is de gebruiksvriendelijkheid van het systeem. “De medewerkers van de parken hoeven bij aankomst van de gasten geen gegevens meer in te kloppen, maar kunnen hun volledige aandacht op de klant richten”, vertelt Manders. “Zij kijken naar de gast, in plaats van naar een scherm.”
Miljoenen scans
Op basis van de RFID techniek kan Simac veel slimme diensten faciliteren in de Leisure branche. Van e-vouchers tot deur openers, van reserveringen tot betalingen, alles gaat volledig digitaal en papierloos. “Een vakantiepark met 800 tot 1000 woningen heeft bij een volle bezetting zo’n 3500 tot 5000 gasten”, aldus Manders. “Dat zijn miljoenen scans op jaarbasis die allemaal feilloos verwerkt moeten worden. Dat vereist achter de schermen uitgebreide applicaties, robuuste servers en goede back-up scenario’s. Ons doel is een 99,9% betrouwbaarheid te realiseren. Die 0,1% bouwen we in om reëel te blijven”, voegt hij er lachend aan toe.
Hoge tevredenheidscore
Bij tevredenheidsonderzoeken onder de Center Parcs gasten komt het ‘fast arrival proces’, dat het park samen met Simac vanaf 2009 steeds verder ontwikkelde, als één van de best scorende items naar voren. Niet steeds weer in een rij te moeten wachten, blijkt een belangrijk onderdeel van een onbezorgd en relaxt vakantiegevoel te zijn.
Auteur: Dianne Huijskens
Meer informatie over SIMAC:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!