Studenten Startersdag bij Kamer van Koophandel

  • Onderwijs & Training
  • Bron: KvK

De Technische Universiteit Eindhoven, Fontys Hogescholen en ROC Eindhoven organiseren samen met de Kamer van Koophandel een Studenten Startersdag gericht op de studenten WO, HBO en MBO.

Studenten Startersdag bij Kamer van Koophandel

Omdat steeds meer jongeren interesse hebben in het zelfstandige ondernemerschap. In het afgelopen studiejaar hebben zo’n 11.800 studenten een eigen bedrijf opgezet.

Doelgroep
Studenten die van plan zijn op korte of langere termijn een eigen bedrijf te starten en meer willen weten over ondernemerschap maar ook voor studenten die recent een eigen bedrijf zijn begonnen is deze bijeenkomst interessant.

Studenten Startersdag  IK? Liever eigen baas!
Datum: donderdag, 5 april 2012
Locatie: Kennispoort, Eindhoven, J.F. Kennedylaan 2 (gebouw Kamer van Koophandel)
Tijd:     15.00-18.00 uur

  • Presentatie door Corné Snels – Geruilla Marketeer
  • Workshops met het thema “Eerst student NU eigen baas!”
  • Bart Krantz, Solar Excel           
  • Bram van Gijzel & Bas Hendriks, Dekracoat
  • Markt en thematafels en netwerkborrel


Meer info en aanmelding:www.iklievereigenbaas.nl

Sprekers
Corné Snels (Hardy’s) neemt de toehoorders, op zijn eigen inspirerende wijze, mee op ontdekkingsreis in ondernemerschap. Bart Krantz (TU/e starter van het bedrijf Novameer en inmiddels Solar Excel) en Bram van Gijzel en Bas Hendriks (Fontys starter bedrijf Dekracoat) delen hun ervaringen als eigen baas.

Markt
Informatie over ondernemerschap en onderwijs door Technische Universiteit Eindhoven (TU/E), Brabant Center of Entrepreneurship (BCE), Fontys Centrum voor Ondernemerschap (CvO) en ROC Centrum voor Ondernemerschap (CvO).

Vragen over hoe een eigen bedrijf in de praktijk werkt, kunnen op de markt worden gesteld aan deskundigen van de Kamer van Koophandel Brabant, Syntens, Algemeen Octrooi en Merken Bureau (AOMB), Bright Move, Belastingdienst, Rabobank (Teckle) en Govers Accountants.
Zij beantwoorden alle mogelijke vragen over de praktijk van het ondernemen, bijvoorbeeld over innovatie, communicatie, marketing, toepassing van social media, het maken van offertes en over belastingen.