Thea Xhofleer wint 'Beste Idee van ICS Groep' met communicatie innovatie
- 26 jun., 2018
- Innovatie & MVO
- Bron: https://www.amcgroep.nl/blog/2018/06/15/winnaar-beste-idee-ics-groep-2018-bekend/
Onder de noemer ‘Beste Idee van ICS’, daagde schoonmaakbedrijf ICS Groep haar medewerkers van alle werkmaatschappijen uit om mee te denken over een idee met als doel het verhogen van de medewerkerstevredenheid, klanttevredenheid en/of omzet.
Op vrijdag 15 juni, De Dag van de Schoonmaker, werd de winnaar bekend gemaakt en in het zonnetje gezet.
Vraag en aanbod
Thea Xhofleer, medewerkster AMC Groep en werkzaam bij Hormes Bouwmaterialen, is uitgeroepen tot winnaar. Zij speelde in op het werven en selecteren van medewerkers en bedacht een intranet-website waar vraag en aanbod samen komen. De huidige medewerkers binnen ICS Groep kunnen zien waar extra medewerkers, vanwege ziekte of verlof, nodig zijn en kunnen hierop makkelijk reageren. Thea: “Ik dacht al langer na over de communicatie en het beter invullen van uren tijdens ziekte of verlof. En toen is dit idee eruit gerold.” De organisatie riep dit idee uit tot winnaar, omdat het perfect inspeelt op het actuele thema rondom het invullen van de schoonmaakwerkzaamheden bij de opdrachtgevers.
Wilde ideeën op de werkvloer
Dat de beste ideeën vaak op de werkvloer ontstaan weet ICS Groep maar al te goed. Algemeen directeur Bart van der Sluijs: “Tijdens de pauze komen er soms de meest wilde ideeën op tafel. Dat zagen we ook terug in de inzendingen. Van nieuwe innovaties voor schoonmaakhandelingen tot activiteiten voor meer teambuilding. En juiste daarom hebben we deze wedstrijd in het leven geroepen!” De tweede prijs ging naar een spaarsysteem bij goed presteren en de inzending over medewerkers die elkaar persoonlijk coachen ging er met de derde prijs vandoor.
Continuous Improvement Team
De wedstrijd is ontstaan tijdens een overleg van het Continuous Improvement Team (CIT). Het doel van het CIT is om samen te blijven zoeken naar verbeteringen. Een keer per maand komen medewerkers uit verschillende lagen in de organisatie samen om knelpunten te signaleren, oplossingen te zoeken en om ideeën te bespreken. Zo wordt iedereen gestimuleerd te blijven nadenken over het verbeteren van de kwaliteit, het adviseren van de klant, het opsporen van verspillingen en het bedenken van innoverende ideeën. Doel: haar schoonmaakdiensten verbeteren.
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!