Toeristische apps uitgebracht door VVV Noordoost-Brabant
- 5 okt., 2012
- Toerisme & Recreatie
- Bron: VVV Noordoost-Brabant
Bij VVV Noordoost-Brabant zien drie nieuwe apps het daglicht: een app voor ’s-Hertogenbosch waarin de nieuwe merkstrategie is verwerkt, één voor nationaal landschap Het Groene Woud en één voor natuurgebied De Maashorst. De apps bieden de bezoeker toeristische en culturele informatie over de betreffende destinatie.
Deze apps bieden een aantrekkelijk overzicht van de bezienswaardigheden, evenementen, recreatieve routes, overnachtingsmogelijkheden, eetgelegenheden en praktische informatie over de bestemmingen. Een handig hulpmiddel voor de bezoeker, om zich voorafgaand aan een bezoek te oriënteren op wat de stad of het gebied te bieden heeft. Ook tijdens het bezoek of verblijf fungeren de apps als praktische, mobiele reisgids. De ‘om mij heen’-functie geeft aan wat er in de directe omgeving van de bezoeker te beleven is. De apps bevatten tevens de functionaliteiten Twitter en Facebook en worden doorontwikkeld met verschillende snufjes.
De apps zijn gratis te downloaden via de smartphone. Op dit moment zijn ze alleen beschikbaar voor Iphone, maar uitgangspunt is dat de apps op korte termijn ook beschikbaar zijn voor Android.
De apps zijn in opdracht van en in samenwerking met de gemeente ’s-Hertogenbosch/ Citymarketing, Stuurgroep De Maashorst en de partners van het Wandelroutenetwerk Het Groene Woud (gemeenten in Het Groene Woud, Streekrekening Het Groene Woud, provincie Noord-Brabant en de EU) ontwikkeld.
Altijd up-to-date
VVV Noordoost-Brabant beschikt over een Brabantbrede database waarin alle informatie uit het vrijetijdsdomein (toerisme, recreatie en cultuur) wordt verzameld en onderhouden. De apps zijn aangesloten op deze database. Door de centrale opslag van informatie zijn de applicaties altijd up-to-date en volledig.
Duurzame partner
VVV Noordoost-Brabant zet zich als De duurzame partner van het vrijetijdsdomein al jarenlang in de bezoekers en bewoners van (Noordoost-) Brabant het gebied optimaal te laten beleven. Zowel on- als offline ontwikkelt zij nieuwe producten en promoot zij het gebied. De huidige digitale middelen, waaronder een app, bieden vele mogelijkheden om de beleving van de bezoeker en bewoner een nieuwe dimensie te geven.
Meer informatie over VVV Noordoost-Brabant:
Bekijk het complete instantieprofiel
VVV Noordoost-Brabant is dé duurzame (marketing)partner van het vrijetijdsdomein