Vallei Auto Groep blijft optimaal bereikbaar en zichtbaar voor klanten
- 23 jun., 2020
- Logistiek & Vervoer
Sinds het uitbreken van het coronavirus is iedereen voorzichtiger geworden om de deur uit te gaan. Vallei Auto Groep biedt daarom diverse mogelijkheden om toch optimaal bereikbaar en zichtbaar te blijven voor haar klanten, zoals videobellen, online een auto kopen, een proefrit op locatie, online taxatie, chatfuncties, vlogs en livestreams via diverse media.
Vallei Auto Groep is de officiële Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA en Volkswagen Bedrijfswagens-dealer voor de Vallei-regio en heeft vestigingen in Ede, Veenendaal (2) en Wageningen. Bij het bedrijf werken zo’n 235 medewerkers.
Videobellen
‘Met ons bedrijf volgen we de richtlijnen van het RIVM’, zegt Marjon van Dijk, projectmanager bij Vallei Auto Groep. ‘Onze showrooms en werkplaatsen zijn overdag open, maar wel met een aantal aanpassingen, zodat we de 1,5 meter maatregel kunnen waarborgen. Aangezien wij merkten dat sommige klanten toch wat terughoudend zijn om langs te komen, zijn we actief aan de slag gegaan om onze digitale bereikbaarheid te vergroten. Zo kunnen klanten nu ook videobellen met onze verkoopadviseurs. Indien zij hiervan gebruik willen maken, dan krijgen zij een sms-bericht of e-mail met een link waarmee zij in gesprek kunnen gaan met één van onze verkoopadviseurs.’
Auto online kopen
Daarnaast biedt Vallei Auto Groep klanten de mogelijkheid om een auto volledig online te kopen. Van Dijk: ‘Hiervoor werken wij samen met onder andere Bynco, DasWelt.nl en Audi.nl. Klanten kunnen online foto’s bekijken van de binnen- en buitenkant van de auto’s en andere aanvullende informatie opvragen. Aan de hand van deze info kunnen zij vervolgens hun auto uitkiezen en kopen. Daarnaast bieden wij klanten indien gewenst een proefrit op locatie aan, zodat zij toch kunnen ervaren hoe een auto rijdt, alvorens zij overgaan tot koop.’
Online taxeren
Ook hiervoor is het niet meer noodzakelijk om langs te komen bij één van onze showrooms. ‘Via ons taxatiesysteem kan de klant zelf alle stappen doorlopen om zijn auto online te taxeren. Onze verkoper koppelt het voorstel vervolgens terug naar de klant.
Sneller schakelen met klanten
Contact opnemen via de chat of WhatsApp was al langer mogelijk bij Vallei Auto Groep, maar de afgelopen maanden zijn deze contactmogelijkheden uitgebreid. ‘Klanten kunnen ons bereiken via WhatsApp, chat op de website, direct message via Facebook en Instagram en natuurlijk ook via e-mail en telefoon. Eerst liepen deze contacten via een externe partij, maar inmiddels hebben onze medewerkers dit zelf opgepakt. Daardoor kunnen zij nog sneller schakelen met onze klanten. Daarnaast zijn we gestart met vloggen en het uitzenden van livestreams via onze social media kanalen. Hierdoor kunnen onze klanten ook vanuit huis eenvoudig op de hoogte kunnen blijven van bijvoorbeeld showroomintroducties, onze acties en andere zaken waar wij bij Vallei Auto Groep mee bezig zijn.’
Auteur: Gerben van den Broek
Meer informatie over VALLEI AUTO GROEP :
Bekijk het complete bedrijfsprofiel