‘Wij willen consumenten de best mogelijke beleving bieden’
- 14 jun., 2019
- Toerisme & Recreatie
- Bron: Luminis
“We dagen leisurebedrijven uit om hun customer journey naar het volgende niveau te brengen. Drie keer online dezelfde gegevens invullen om in te checken bij een vakantiepark is bijvoorbeeld niet meer van deze tijd”, vertellen Louis Pouwels [Manager Business Development] en Walter Treur [Projectmanager en Business consultant] van software technologiebedrijf Luminis in Arnhem.
“We werken veel met leisurebedrijven samen. Ze doen er alles aan om hun gasten een fantastische beleving te bieden, en krijgen hiervoor vaak maar één kans. Wij helpen hen met die kans optimaal benutten.”
Customer journey
‘Om gasten zo goed mogelijk te kunnen ontzorgen, moeten leisurebedrijven weten wie er bij hen te gast zijn en hoe zij hen optimaal kunnen faciliteren’, vertelt Pouwels. ‘Wij kijken daarom altijd hoe het proces eruit ziet dat een gast moet doorlopen. Hoe ziet zijn of haar ‘customer journey’ eruit? Waar kan nog tijdwinst worden behaald of meer beleving worden toegevoegd? Hoe kan een proces zo soepel en efficiënt mogelijk worden ingericht? Vervolgens gaan we samen met onze klanten aan de slag om zoveel mogelijk drempels weg te halen, zodat zij hun processen verder kunnen optimaliseren.’
Verbindende schakel
Luminis biedt haar klanten niet alleen een technische oplossing, maar is van begin tot einde bij het optimaliseren van de bedrijfsprocessen betrokken. Projectmanager & Business Consultant Walter Treur van Luminis: ‘We kijken samen met onze klanten naar het proces en gaan vervolgens aan de slag om verbeteringen aan te brengen. Die aanpassingen testen we vervolgens ook in de praktijk, bijvoorbeeld samen met de firma Eijsink. Dit bedrijf uit Hengelo is een totaaloplosser als het gaat om het optimaliseren en faciliteren van bedrijfsprocessen: van afrekensystemen en bar- & keukenmanagement tot personeelsplanning en webshops met kassakoppeling. Eijsink is op die manier een verbindende schakel tussen ondernemers, hun klanten en hun leveranciers. Wij werken al een aantal jaren samen met hen op het gebied Software Architectuur, Engineering en het optimaliseren van het Agile proces.’
Bestellen en betalen met QR-code
Net als Luminis streeft ook Eijsink naar een optimale customer experience voor haar klanten. Louis Pouwels: ‘Zij willen het bestellen en afrekenen van producten en diensten personaliseren en daardoor zo eenvoudig mogelijk maken voor gasten. Zo zijn we bijvoorbeeld gezamenlijk bezig om een proces in te richten waarbij gasten in een restaurant via een QR-code een menu kunnen bestellen en betalen. Het eten wordt vervolgens op het gewenste moment geserveerd, waardoor zij niet onnodig lang op hun eten hoeven te wachten. Gemak dient daarbij de mens en bovendien kan dit proces bijna niet fout gaan. Op die manier willen wij onze klanten helpen om hun gasten de best mogelijke beleving te bieden.’
Meer informatie over LUMINIS ARNHEM:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!