FS Kantoorinrichting
Stökskesweg 9
5571 TJ Bergeijk
Tel. 0497-555517
E-mail: info@fskantoorinrichting.nl
Website: https://www.fskantoorinrichting.nl/
FS Kantoorinrichting | Thuis op je werkplek
Wist u dat 70% van uw werknemers gevaar loopt om in de ziektewet terecht te komen? Zij gaan dagelijks met rug-, nek- en schouderklachten naar huis vanwege een statische werkhouding of verouderde kantoorinrichting. Gelukkig zijn deze klachten goed te bestrijden of zelfs voorkomen met een ergonomische werkplek. Dat komt de gezondheid én productiviteit van uw werknemers ten goede! Joost Thijssens van FS Kantoorinrichting vertelt u graag over het belang van ergonomische werkplekken. ‘Fitter en energiek personeel begint bij de bureaustoel.’
Veelvoorkomende kantoorklachten
Zitten uw werknemers ook vaak lange tijd op een dag stil achter uw bureau? Voorkom dat! ‘Een geforceerde houding of onvoldoende bekkenondersteuning leiden tot klachten variërend van een zeurende pijn tot ernstige ongemakken’, legt projectmanager Joost Thijssens uit. ‘Daarnaast kunnen nek- of schouderklachten ontstaan door langdurig werken op een toetsenbord. Deze klachten kunnen uitstralen naar armen, ellebogen en zelfs de handen. In sommige gevallen zijn deze klachten zo erg dat een werknemer thuis komt te zitten.’
De moderne werkplek
‘Welke werkzaamheden worden er bij uw bedrijf verricht en wat voor werkplekken zijn daarvoor beschikbaar? Dit zijn belangrijke vragen om rekening mee te houden bij de inrichting van uw kantoor’, aldus Thijssens. ‘U kunt denken aan flexwerkplekken, stilteruimtes, vergaderruimtes, en ontmoetingsruimtes. Een ergonomische werkplek – een goede bureaustoel met een zit/staplek – is alvast een goed begin.’
In beweging blijven
Bewegen uw werknemers wel genoeg? Veel fysieke klachten ontstaan doordat spieren te weinig beweging krijgen en verkrampen. ‘Een slimme inrichting van werkomgeving stimuleert beweging. Vaste werkplekken worden steeds vaker vervangen door voor flexibele kantoorruimtes waar niet iedereen standaard een eigen plek heeft’, aldus Thijssens. ‘Zorg dat collega’s zich makkelijk af kunnen zonderen voor overleg of een afspraak. Kopje koffie? Daar mogen ze best een stukje voor lopen.’
Rust en sfeer creëren
‘Het spreekt voor zich dat een rustige werkplek bevorderlijk is voor de productiviteit. Daarom adviseren wij om bij kantoorinrichting ook te kijken naar geluid. Akoestische banken zijn een geschikte oplossing om omgevingsgeluid terug te dringen. Bovendien creëert u daarmee zogenaamde ‘ruimtes in ruimtes’ die een flexibele werkomgeving vormgeven. Daar wordt een kantoor ook sfeervoller van!’ weet Thijssens.
Kantoorinrichting op maat
FS Kantoorinrichting zorgt voor complete inrichting van kantoorruimtes vanuit ergonomisch en akoestisch oogpunt. ‘Je kunt bij FS terecht voor de aanschaf van één bureaustoel tot een complete inrichting van je kantoorpand’, legt Thijssens uit. ‘We zijn graag vroegtijdig bij een project betrokken zodat we een interieurplan mee op kunnen stellen. Wij nemen alles voor u uit handen en verzorgen het project van a tot z: niet alleen de inrichting maar ook bijvoorbeeld afbouw, systeemwanden en verlichting.’ Steeds meer bedrijven zetten hun kantoorinrichting in als secundaire arbeidsvoorwaarden om nieuw personeel aan te trekken. Vind u het welzijn van uw werknemers ook belangrijk? Wilt u afrekenen met kostbaar ziekteverzuim of bent u op zoek naar een onderscheidende factor om op te vallen op de arbeidsmarkt? Overweeg dan een moderne, toekomstbestendige kantoorinrichting!