RGB PRODUCTIES
Adresgegevens studio
Alexanderstraat 38a
5583 BK Aalst-Waalre
Tel. (040) 294 03 30
E-mail: rik@rgbproducties.nl
Website: www.rgbproducties.nl
Adresgegevens kantoor
Bergstraat 23
5581 BL Waalre
Tel. (06) 53 32 18 83
E-mail: rik@rgbproducties.nl
Website: www.rgbproducties.nl
‘De beelden die wij maken, moeten het verhaal vertellen’
Film is hét medium van deze tijd. Op social media kanalen, zoals YouTube, Facebook, LinkedIn en Twitter, bestaat de meest succesvolle content uit filmbeelden. ‘Bewegend beeld en geluid maken een boodschap krachtiger en toegankelijker voor de doelgroep’, zegt Rik van de Wildenberg van rgb producties uit Waalre. ‘Dat alles helpt om mensen nog meer te motiveren en inspireren.’
Een film is voor bedrijven een geweldige manier om potentiële klanten een inkijkje te geven in hun bedrijf. ‘Uit onderzoek blijkt dat 70 procent van de marketingprofessionals video beter vindt dan elk ander medium om een boodschap te communiceren. Maar dan is het wel belangrijk dat een ondernemer weet wat hij wil vertellen’, stelt Rik van de Wildenberg.
In deze snel veranderende wereld is het van belang om up to date te blijven van nieuwe technische mogelijkheden. Vandaar dat we al jaren een drone gebruiken voor verrassende perspectieven. ‘Onze ervaring is dat het vooral belangrijk is om de nieuwsgierigheid van mensen te prikkelen. Verhelderende animaties, bijpassende muziek en een heldere voice-over of teksten in beeld maken de film vervolgens compleet.’
De juiste keuzes maken
Daarnaast geeft de producer aan dat storytelling steeds belangrijker wordt. ‘Het draait erom dat wij in een kort tijdsbestek het verhaal achter een bedrijf op de juiste wijze kunnen neerzetten. Daarbij gaat het ook steeds meer om de beleving rond een product in plaats van om het product zelf. Klanten worden als het ware steeds meer ambassadeurs van de bedrijven zelf. Mensen houden van verhalen, creativiteit en humor en worden graag visueel en intellectueel gestimuleerd. Door interactie toe te voegen aan een video raken kijkers meer betrokken en worden ze beter geïnformeerd. Daarom is het belangrijk om de juiste keuzes te maken. De beelden die wij gebruiken, moeten wel iets vertellen.’en tot de verbeelding spreken.
Goed luisteren
Tegelijkertijd mogen de beelden ook niet alles vertellen. ‘Het maken van een bedrijfsfilm begint met goed luisteren. Vervolgens moet het verhaal verteld worden met behulp van de juiste beelden. Alleen dan kun je die ene kans benutten om een goede indruk achter te laten. Want na het zien van een film moeten mensen graag meer te weten willen komen over een organisatie. Hetzelfde geldt ook voor fotografie. Mensen moeten eerst getriggerd worden door een foto, alvorens zij de tekst in een blad of op een website verder gaan lezen.’
Tot de verbeelding spreken
Het doel van rgb producties is om filmproducties te maken, die tot de verbeelding spreken. ‘Wij willen films maken die partijen aanspreken en een perfecte weergave vormen van een organisatie, een product of een proces. Of het nu gaat over een bedrijfsfilm, een productpresentatie of een TV-commercial: op basis van een zorgvuldig gemaakt storyboard of script komen we iedere keer weer tot een verrassend en efficiënt resultaat.’
Bekijk nu ook de interactieve tour die RGB maakte in opdracht van Fontys Hogescholen.