Brabant Water maakt het haar klanten steeds makkelijker
- 27 nov., 2017
- Industrie
Om klanten in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn, heeft Brabant Water de afdelingen Zakelijke Markt en Klantenservice samengevoegd tot één nieuwe afdeling: Klant & Markt.
Foto: Eric van Griensven, hoofd Klant & Markt bij Brabant Water
‘Het doel van deze samenvoeging is tweeledig’, vertelt Eric van Griensven, hoofd Klant & Markt bij Brabant Water. ‘Ten eerste willen wij in de nieuwe opzet het werk van huishoudelijke klanten optimaliseren. Ten tweede willen wij het maatwerk voor onze zakelijke klanten nog verder uitbouwen.’
Totaalontzorger
Brabant Water is samen met haar drie dochterbedrijven een totaalontzorger op het gebied van water. ‘De kern van onze dienstverlening is dat wij met ons water een uitstekend product bieden aan onze klanten’, legt Eric van Griensven uit. ‘Ruim 2,5 miljoen consumenten en 180.000 bedrijven krijgen via ons dagelijks vers drinkwater. Daar kunnen zij 24 uur per dag, 365 dagen per jaar over beschikken. Wij hebben een leveringszekerheid van 99,998 procent. Bovendien doen wij er alles aan om de prijs hiervoor zo laag mogelijk te houden”
Makkelijk, snel en veilig zelf regelen
Daarnaast streeft Brabant Water er continu naar om de manier van aanbieden van haar diensten steeds verder te verbeteren. ‘Consumenten kunnen via Mijn Brabant Water een groot aantal zaken op elk moment van de dag zelf makkelijk, snel en veilig regelen. Maar ook op het gebied van zakelijke dienstverlening is Brabant Water één van de voorlopers. We zijn continu in gesprek met onze klanten om te kijken waar zij behoefte aan hebben en hoe wij hen daarbij van dienst kunnen zijn. Als er verbeteringen mogelijk zijn, gaan we daar direct mee aan de slag.’
Verzamelfactuur
De manager Klant & Markt noemt een voorbeeld. ‘Bij zakelijke klanten komt het regelmatig voor dat zij meerdere aansluitingen hebben lopen bij ons. Eerst kregen zij voor elke aansluiting een aparte factuur. Voor een woningcorporatie met 3.000 huizen betekende dit dat zij enorm veel losse facturen van ons ontvingen. Inmiddels krijgen zij van ons één verzamelfactuur. Hetzelfde geldt voor bedrijven met vestigingen op meerdere locaties.’
Legionellapreventie
Naast het leveren van drinkwater telt Brabant Water ook nog drie dochterbedrijven, die specialistische producten en diensten op maat leveren voor zakelijke klanten. Dit zijn Hydroscope, HydroBusiness en Hydreco. Van Griensven: ‘Hydroscope ontwerpt, installeert en beheert veilige installaties voor drinkwater, bluswater en proceswater en helpt bedrijven en instellingen met legionellapreventie. Met een goede binneninstallatie kunnen al heel veel problemen worden voorkomen. HydroBusiness richt zich meer op het zuiveren en hergebruik van water in de industrie. Dit bedrijf ontwerpt, bouwt, exploiteert en financiert zuiveringsinstallaties, die ook het terugwinnen van warmte en waardevolle grondstoffen uit het afvalwater mogelijk maken. Daardoor kunnen ondernemers in de chemische industrie, voedingsmiddelenindustrie en verwerkende industrie niet alleen besparen op hun waterverbruik, maar ook op energie en grondstoffen. Bedrijven zijn daardoor weer in control en kunnen ze bovendien tegen een lagere kostprijs produceren.’
Totaalontzorger
Brabant Water is samen met haar drie dochterbedrijven een totaalontzorger op het gebied van water. ‘De kern van onze dienstverlening is dat wij met ons water een uitstekend product bieden aan onze klanten’, legt Eric van Griensven uit. ‘Ruim 2,5 miljoen consumenten en 180.000 bedrijven krijgen via ons dagelijks vers drinkwater. Daar kunnen zij 24 uur per dag, 365 dagen per jaar over beschikken. Wij hebben een leveringszekerheid van 99,998 procent. Bovendien doen wij er alles aan om de prijs hiervoor zo laag mogelijk te houden”
Meer informatie over BRABANT WATER :
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!