De dag bij Van der Valk laten verlopen zoals de gast dat wenst
- 11 jul., 2017
- Toerisme & Recreatie
“Het doel van een zakelijke bijeenkomst, daar ben ik altijd erg benieuwd naar. Als je dat weet, kun je alle kanten op.” Aan het woord is Daphne Thijssen, één van de drie leden uit het team Marketing & Sales van het Van der Valk Hotel Cuijk. Daphne vertelt over de passie voor haar werk en waarom ze graag een extra stapje zet.
Foto: Daphne Thijssen
Voordat ze ruim een jaar geleden de overstap maakte naar haar huidige afdeling, werkte ze vijf jaar als receptioniste van het hotel in Cuijk. Die ervaring neemt ze nu mee. “Mijn opgedane ervaring helpt me inderdaad heel erg in het werk dat ik nu doe. Een reservering aannemen is geen punt, ik kan de gast ook direct adviseren. Ik ken de mogelijkheden van al onze zalen en faciliteiten immers. Op aanvragen van grote groepen weet ik net wat vlotter in te spelen.”
Een muzikale bijeenkomst
Een bijeenkomst van twee uur of een congres van twee dagen, in de uitvoering van haar werk maakt het voor Daphne niet direct verschil. Een dag die verloopt zoals de gast deze in gedachten had, blijft voor haar het belangrijkst.
Met veel genoegen kijkt ze dan ook terug op het evenement dat ze organiseerde voor een gast uit het buitenland. Deze gast bezocht de Nederlandse vestigingen van zijn bedrijf en wilde collega’s aan teambuilding laten doen. Een lunch en een zaal reserveren waar mensen met elkaar in gesprek kunnen, dat is vrij eenvoudig geregeld. Daphne stelde iets anders voor. “Op basis van de gesprekken die ik met deze gast heb gevoerd, leek het mij een goed idee om mensen uit hun comfortzone te halen. De aanwezigen hebben uiteindelijk een muzikale sessie gevolgd, waarin ze samen zongen en instrumenten bespeelden. Ook hebben de gasten samen gelunched in de wijngaard.”
Lunchen in de wijngaard
De wijngaard van het hotel, Daphne benoemt ‘m wel vaker. “Het is echt een fijne plek, waar mensen zich terug kunnen trekken en aan picknicktafels met elkaar kunnen eten en bijkletsen.” In voorbereidende gesprekken met gasten probeert ze te achterhalen waar nu precies de behoefte ligt. Vaak zijn mensen zelf niet precies op de hoogte van de mogelijkheden en zet Daphne ze op het juiste spoor.
Met een gids door het Land van Cuijk
Een nieuw initiatief valt nu al in de smaak bij veel gasten: De ‘gidsgroeter’, een gids die mensen kennis laat maken met het Land van Cuijk. Op specifieke wensen kan worden ingespeeld: willen deelnemers tijdens het afleggen van de route een museum bezoeken, dan kan dat. De Kraaijenbergse Plassen, om de hoek van het hotel, is een andere populaire uitvalsbasis. Vooral onder de gasten die graag een rondje hardlopen. “Ze kunnen weliswaar ook onze fitnessruimte bezoeken, je merkt dat ze graag deze buitenomgeving intrekken.”
Gastvrijheid
In de verre omtrek staat het hotel bekend om haar gastvrijheid. “In dezelfde week vraagt ons team na hoe een gast zijn of haar verblijf heeft ervaren.” Het team werd dit jaar nog versterkt met een nieuwe collega, die weer wat jonger is dan Daphne. “Leuk, zo’n frisse wind die weer nieuwe ideeën met zich meebrengt.”
Kiest u ook voor een bijzondere beleving bij het Van der Valk Hotel Cuijk? Neem dan alvast eens een kijkje op onze website.
Auteur: Carline Klijn
Meer informatie over VALK HOTEL CUIJK - NIJMEGEN, VAN DER :
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!