“Het CV is een portaal naar een mogelijk nieuwe baan”
- 31 jan., 2014
- Arbeidsmarkt
Door duidelijkheid te scheppen naar een kandidaat over de werving- en selectieprocedure en deze kandidaat continu op de hoogte te houden wil Detaservice een strakke relatie houden met de kandidaten.
Het CV
Het begint met een mooi CV. De één zegt “kort houden”, de ander zegt “zo lang mogelijk”. Ook dit kan een kandidaat op een dwaalspoor brengen. Bij Detaservice zorgen wij dat het CV “op maat” wordt gemaakt door middel van diverse voorbeeld sjablonen.
“Op maat” wil zeggen naar smaak van onze klant / relatie. De ene klant vraagt om veel informatie en de ander vindt het voldoende dat de laatste 3 werkgevers worden beschreven. Door dit aan tafel te bespreken met de kandidaat halen wij direct een hoop onzekerheid weg en is een aanbieding bij de klant zo geregeld. Het CV is op dat moment een portaal naar een (mogelijk) nieuwe baan.
Relatie met een Recruiter
Succesvol solliciteren is een vak apart. Vele kandidaten worden uitgenodigd door diverse recruitmentbureaus, moeten zich keer op keer presenteren om vervolgens weinig of niets meer te horen van een Recruiter / Accountmanager.
Voor een kandidaat kan dit leiden tot frustratie en niet helder kunnen focussen op de voorbereiding van een nieuw gesprek bij een bureau. Door deze frustratie bestaat de mogelijkheid dat een Recruiter / Accountmanager niet serieus wordt genomen en hierdoor de relatie tot een kandidaat ernstig verstoord wordt.
Communicatie
Bij Detaservice B.V. proberen wij er alles aan te doen om de relatie met onze kandidaat / kandidaten strak te houden door ze voortdurend te voorzien van een update / status betreffende een sollicitatie of een aanbieding bij een klant / relatie. Wij merken dat communicatie en informatie geruststellend werkt en hierdoor kom je als bureau betrouwbaar over bij de kandidaat / kandidaten. Het gaat per slot van rekening om hen.
Helder en duidelijke uitleg
Vele vragen van de kandidaat / kandidaten gaan vaak over het UWV, een betaling, een tarief, een salaris, het regelen van een leaseauto et cetera. Door de kennis en ervaring binnen Detaservice kunnen wij iedereen voorzien van een professioneel antwoord.
Bij complexe vragen nemen wij contact op met de nodige instanties en contactpersonen. Op deze manier kunnen wij snel schakelen met de kandidaat / kandidaten en ze snel voorzien van een passende aanbieding / voorstelling bij onze klant(-en) en relatie(-s).
Ed Bekkers is technisch recruiter ICT bij Detaservice. |
Meer informatie over VERWIJDERD:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel