Klanten hebben geen omkijken naar Spierings Smart Logistics
- 14 aug., 2014
- Logistiek & Vervoer
Als je klanten je blindelings vertrouwen, dan weet je dat het goed zit. Het is voor logistiek dienstverlener Spierings Smart Logistics het bewijs dat men op de goede weg zit.
Totaallogistiek
Maatwerklogistiek is voor Jelle van Hasz en Jip van Grunsven van Spierings Smart Logistics eigenlijk heel logisch. De beide experts kunnen zich geen wereld meer voorstellen waarin klanten niet volledig naar wens bediend zouden worden. En hoewel klanten inmiddels ook gewend zijn aan de uitgebreide dienstverlening van Spierings, spreken zij nog altijd hun waardering uit.
Betrouwbare partner
“Stuwalogistics (onderdeel van Spierings red.) is voor Bavaria een externe partij waar we geen omkijken naar hebben. Ze leveren stuwadoors die de eisen van haar klant begrijpen; ze werken nauwkeurig, volgens afspraak, snel maar met oog voor kwaliteit”, aldus Anouk van Dijk-van Zoggel, Warehouse Supervisor bij Bavaria.
Slimmer laden is kosten besparen
De Brabantse bierbrouwer is een grote en bovenal zeer tevreden klant van Spierings Smart Logistics. Niet gek, op jaarbasis zorgt Spierings voor 4000 20-voet handbeladen containers. Deze zitten vol met trays blikken en dozen met flessen. “Deze stuffen we in een strak verband”, aldus Van Hasz. Ook verzorgt Spierings consultancy werk voor Bavaria. Dat resulteerde al in 1,8 procent meer beladingsgraad. “op 2300 trays zijn dat toch 40 x 24 blikken. Dat scheelt nogal in kosten.”
Bundeling van complexe goederenstromen
Het ruim 36 jaar oude familiebedrijf is daarmee expert in totaallogistiek. Dat kan - net als bij Bavaria - één onderdeel van de keten betekenen, maar ook de volledige supply chain. Om de logistieke keten van haar klanten zo duurzaam en efficiënt mogelijk in te richten, bundelt Spierings verschillende complexe goederenstromen van verschillende klanten, zoals een Cross Chain Control Center. Het combineren van de verschillende supply chains is naast duurzaam, vooral ook kostenbesparend en snel.
Sterk netwerk
Complexe uitdagingen oplossen zit de mensen van Spierings Smart Logistics in het bloed. Zowel Van Hasz als Van Grunsven is constant bezig om ergens een slim logistiek voordeel te behalen. “Dat geeft een kick”, aldus Jelle van Hasz. Spierings beschikt over een goed netwerk met daarin een prominente plaats voor de Bossche Container Terminal. De ligging aan de BCT stelt het bedrijf in staat tot directe verbindingen over het water. Maar ook haar huisvervoerder Sanders|Fritom, leveranciers en trouwe klanten worden geroemd.
Klantrelatie voorop
“Het gaat ons om de klantrelatie. We willen altijd alles oplossen. Meer in de ‘plus’ staan, krediet opbouwen. Want er kan altijd iets mis gaan waar je geen vat op hebt. Vertraging, verkeerde planning. Om verschillende redenen.” De beide heren zagen al van alles voorbijkomen in hun branche. Schepen die later uitvaren, verkeerde belading, productie of levering. “Het zijn allemaal vertragende factoren. Hier houden we rekening mee door iets meer marge te nemen.”
Het resulteert erin dat klanten niet onverhoopt met een probleem komen te zitten. Zoals ook Winkelstraat.nl dat kartonnen dozen op maat bestelde en de leverancier in China foute maten zag produceren. Nog voordat de producten verscheept werden kon het probleem verholpen worden. Met de ervaring van Spierings Smart Logistics blijft de schade door vertraging beperkt.
Consultancy diensten
Naast slimme logistieke oplossingen, slimme opslagdiensten, Value Added Services en Value Added Logistics verzorgt Spierings ook logistieke consultancy. Spierings denkt graag met de klant mee en zet haar ervaring in om bijvoorbeeld slimmer te beladen. “Wij krijgen een container zo vol mogelijk zodat er meer goederen kunnen worden vervoerd en de kosten worden gedrukt. Zoals we doen voor Bavaria”, besluit Van Hasz.