Met E.ON kunt u zaken doen
- 3 jan., 2013
- Innovatie & MVO
E.ON gaat voor betrouwbare producten tegen eerlijke prijzen, waarbij kleine lettertjes worden vermeden. Door deze werkwijze zijn zij in recordtijd de snelst groeiende energieleverancier voor de zakelijke markt in Nederland geworden.
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Rob Borsboom, Manager Sales en Channels bij E.ON: “Een betrouwbare en constante levering van gas en elektriciteit is slechts de basis van het aanbod van E.ON. Met onze aanpak maken we het echte verschil. We geven energieadvies dat er voor zorgt dat klanten niet alleen een scherpe prijs krijgen, maar die ook houden. Bijvoorbeeld door het proactief benaderen van klanten wanneer er een prijswinst te behalen valt. Zo zijn er tal van andere mogelijkheden waarin we meedenken met klanten om ze zo veel mogelijk te ontzorgen. Wat ik met ontzorgen bedoel? Het uit handen nemen van de energiezorgen van onze klanten. Hierdoor kunnen zij zich bezig houden met dat waar het bij hen om draait: de business.”
Uiteenlopend advies
“Bij het aangaan van een relatie met elkaar, hoort een oprecht energieadvies. Bij E.ON is dat in veel gevallen een overkoepelend inkoop- en besparingsadvies. We voeren bijvoorbeeld verschillende onderzoeken uit die onze klanten inzicht geven hoe het energieverbruik van hun elektrische apparatuur eruit ziet. Op basis van die onderzoeken, maakt onze energieconsultant een grondige analyse van de huidige situatie. Aan de hand van het besparingsrapport stellen we samen met de klant actiepunten op hoe we die besparingen kunnen verwezenlijken.”
Simpele besparingen
“Soms zijn die besparingen heel simpel uit te voeren. Bijvoorbeeld door elkaar aan te leren het licht uit te doen als je als laatste een ruimte verlaat. Of door het plaatsen van sensoren die ervoor zorgen dat het licht uitgaat als er een half uur geen beweging plaatsvindt in een ruimte. Een andere simpele oplossing is het uitzetten van computers in plaats van ze op stand-by te laten staan. In de praktijk realiseren we zo bij klanten besparingen van 5 tot maar liefst 25 procent.”
Meedenken en ontzorgen
Ook wanneer een organisatie over meerdere locaties beschikt, denkt E.ON graag mee met de klant. Rob Borsboom: “Het is mogelijk klanten inzicht te geven in de energieprestaties van verschillende vestigingen. We kunnen direct laten zien hoe de locaties ten opzichte van elkaar presteren. Mocht nu blijken dat een paar locaties (te) veel verbruiken, onderzoeken we samen met de klant hoe we het rendement kunnen verhogen of hoe we energie kunnen besparen.”
Ten slotte vertelt Rob Borsboom: “Zo blijkt maar weer dat het werkveld van E.ON veel breder is dan alleen het aanbieden van gas en elektriciteit. Voor onze klanten is het vaak een grote verrassing dat we overkoepelende diensten bieden. En ja, we horen vaak terug dat we klanten echt ontzorgen.”
Dynamische LED producten die zeer geschikt zijn voor toepassing in (zware) industriële omgevingen.