Olympia Uitzendbureau Veldhoven op zoek naar betekenisvolle relaties
- 24 feb., 2015
- Arbeidsmarkt
Uitzendorganisatie Olympia staat bekend om haar kennis van de lokale markt. Voor Olympia Veldhoven zijn dit naast Veldhoven zelf ook het Flight Forum en de regio De Kempen. Olympia werkt met ondernemers die dicht op hun netwerk zitten, op zoek naar betekenisvolle relaties.
Terugblik en weer vooruit!
2014 was een grillig jaar in de uitzendbranche. “Het ging een beetje stroperig, er was weinig lijn in te ontdekken. Een jaar van bezinning”, typeert Dasja Hendrikx. De onderneemster staat aan het roer van Olympia Veldhoven. Een organisatie met een sterke naam in de Brabantse Kempen.
Hendrikx zit al ruim vijftien jaar in het uitzendvak. Ze is een echte winnaar. Daarom zal zij ook nooit te lang bij het afgelopen jaar blijven stilstaan. De lessen die uit 2014 zijn geleerd, neemt de onderneemster mee. Proactief als Hendrikx is, zijn de plannen voor 2015 al lang gesmeed. Samen met het team gooit zij zich momenteel vol op de uitvoering.
Inleven in bedrijven
De focus ligt daarbij op nieuwe samenwerkingsverbanden. “Wij willen een bedrijf kennen, wat is de cultuur, wat moet de kandidaat toevoegen? En dan niet alleen harde criteria, die blijken namelijk steeds minder een goede voorspeller te zijn.” Om deze aanpak kracht bij te zetten, heeft Olympia een online testinstrument ontwikkeld dat de kwaliteiten van de kandidaat laat zien.
Snelle match tussen bedrijf en werkzoekende
Olympia werkt zowel met lokale ondernemers als grote organisaties zoals ASML en Viggo Eindhoven Airport. Olympia helpt organisaties snel aan het juiste personeel. En aan de andere kant vinden kandidaten het werk dat bij hen past. Beide klantgroepen hebben te maken met een vast contactpersoon, en dat maakt de dienstverlening persoonlijk en vertrouwd.
Logistiek en techniek
Olympia Veldhoven zit midden in de Brainportregio. Het Kempische bedrijf heeft die regio veel te bieden met kennis van zowel de technische als de logistieke sector. Door te werken met een slim search systeem, maar ook door goed naar klantwensen te luisteren, maakt Olympia makkelijk de juiste match.
Ontbijtsessies
In alles wat Olympia Veldhoven doet, wil de uitzendorganisatie graag uitblinken. Bij die winnaarsmentaliteit hoort ook het voorop willen lopen met nieuwe ontwikkelingen. “De markt verandert snel”, weet Dasja Hendrikx. Om bij te blijven, organiseert Olympia onder andere ontbijtsessies met klanten. Deze sessies kennen een duidelijke win-win doordat er een wisselwerking ontstaat. “Met meer dan 100 klanten in de zaal die veel vragen stellen, hebben we zelf ook veel geleerd.”
Veranderingen Wet werk en zekerheid
Tijdens de ontbijtsessies worden klanten bijgepraat over de vele veranderingen binnen de arbeidsmarkt. Op het gebied van transitievergoedingen, de wijzigingen in de WW en de aanpassingen van flexbepalingen. In 2015 gaat er weer het nodige veranderen, die kennis deelt Olympia graag met haar partners. “Later hebben we de mensen ook nagebeld om te kijken of alles duidelijk is. We hanteren een hoog service level, we willen klanten ontzorgen.”
Ondernemen met een glimlach
Bij alles wat Hendrikx doet, houdt ze het menselijke aspect in het oog. Humor krijgt hierin een prominente plaats. Je zou het bijna ‘ondernemen met een glimlach’ kunnen noemen. Die manier van werken was ook de basis voor de opschrijfboekjes die Olympia aan haar klanten uitdeelt. “Mocht je ’s nachts wakker schieten met ideeën, schrijf ze dan op, dan kunnen wij je helpen”, is de bijbehorende boodschap.
Meer informatie over OLYMPIA UITZENDBUREAU VELDHOVEN:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel