home » interviews » Bouw »

"Relatiebezoek leidde tot nieuwe kunststof laktechniek"

  • Bouw

Adrie Cuijten loopt al zijn hele leven rond bij AC Diana. Hij begon onder aan de ladder, gewoon op de werkvloer en nam in 1996 het bedrijf over van zijn vader. Het Valkenswaardse bedrijf is specialist in het hoogwaardig natlakken, poedercoaten en zeefdrukken van industriële producten.

"Relatiebezoek leidde tot nieuwe kunststof laktechniek"

Een beetje eigenwijs

Adrie’s dochter noemt hem een tikkeltje eigenwijs, maar bovenal is hij een enthousiaste, energieke, eerlijke en sociale ondernemer. “Denk aan je mensen”, is één van zijn credo’s en het resultaat daarvan zie je terug in het aantal dienstjaren van de 35 werknemers, de meesten zijn al 20 tot 35 jaar in trouwe dienst. “Onze klanten vinden dit ook fijn om te horen, dit wekt vertrouwen. Onze medewerkers hebben jarenlange expertise opgebouwd en zijn enorm betrokken bij het reilen en zeilen van het bedrijf en onze opdrachtgevers”, aldus Cuijten.

Voorloper in nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen

De directeur-eigenaar is altijd op zoek naar nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen. Cuijten: “Regelmatig nodigen wij onze relaties uit om een bezoek te brengen aan ons bedrijf, zodat ze met eigen ogen kunnen zien wat er allemaal gebeurt en welke nieuwe mogelijkheden we hebben ontwikkeld. Uit zo’n bezoek is ooit een nieuwe techniek ontstaan: kunststof lakken. Een klant liet bij ons metalen producten spuiten en stelde de vraag of we ook hun kunststof onderdelen konden spuiten, zodat de metalen en kunststof onderdelen dezelfde uitstraling hadden. De klant wilde de kunststof dan wel in hoogglans hebben. We zijn op onderzoek uitgegaan en inmiddels zijn we gespecialiseerd in het coaten en hoogglans lakken van metalen, aluminium en kunststoffen.”

Coaten en meer…

“In de loop der jaren kregen onze klanten steeds meer wensen: Kunnen jullie de inkoop van industriële producten doen? Kunnen jullie het ook op voorraad houden? Kunnen jullie de logistieke afhandeling verzorgen? Vroeger leverde de klant het product aan, wij coaten het en het product ging terug naar de klant of naar de eindbestemming. We leveren nu een eindproduct af en houden voorraad (op afroep).“

Hoge eisen medische en metaal sector

“De Brainport regio kent de grootste metaalindustrie van Europa. De lat ligt hoog, de kwaliteitseisen zijn zwaar. Maar dat is juist onze kracht. Hoogwaardige unieke coatings die voldoen aan alle wet- en regelgeving. Wij zoeken juist die hoge maatstaven op, voor die klanten werken we het liefst. We werken daarom veel voor de medische sector en metaalindustrie. Voor de medische sector voeren wij natlakken uit met hoge eisen op microbiologische gebied. Er mogen geen infecties zijn. De proces controle is daarom heel scherp.” 

Welke boodschap wilt u uw collega ondernemers meegeven?

“MEEDENKEN! Luister naar de wensen van je klanten, denk mee in oplossingen en ga ook eens buiten de gebaande paden. Maar denk ook aan je personeel. Dit is je belangrijkste kapitaal. Koester wat je hebt en bouw het verder uit”, aldus Adrie Cuijten, directeur-eigenaar AC Diana. 

Auteur: Olga Heeren

Meer informatie over AC DIANA B.V.:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!