sH-online zet ’s-Hertogenbosch op de kaart

  • Toerisme & Recreatie

Een klein jaar na de start geldt sH-online als veelzijdig platform voor alles wat ’s-Hertogenbosch te bieden heeft. Projectcoördinator VVV Noordoost-Brabant is tevreden.

sH-online zet ’s-Hertogenbosch op de kaart

’s-Hertogenbosch biedt veel. Op cultureel vlak. Op het gebied van wonen en werken. Maar hoe presenteer je dat alles op een aantrekkelijke manier? Hoe profileert een stad zich optimaal, voor bezoekers én inwoners? Nog niet zo eenvoudig – zeker niet voor een stad waar al zoveel gebeurt.

Interactief platform

Toch weet sH-online de stad ’s-Hertogenbosch in al haar facetten te presenteren. Het online platform is een klein jaar in de lucht en geeft de bezoeker een brede kijk op ‘s-Hertogenbosch. Fris en veelzijdig, en interactief bovendien. Zo zet sH-online flink in op de kracht van social media als Twitter en Facebook, wat de betrokkenheid van Bosschenaar én bezoeker vergroot.

Verbinden en samenbrengen

Drijvende kracht achter sH-online zijn de gemeente ’s-Hertogenbosch en VVV Noordoost-Brabant, dat de redactie en de coördinatie verzorgt. Verbinden en samenbrengen, dát is waar het om draait. “En dat verloopt goed”, vertelt Selina van den Heuvel, medewerker Marketing & Communicatie bij VVV Noordoost-Brabant. “Neem bijvoorbeeld de pagina van sH-online op Facebook. De doelstelling van minstens 3.000 likes eind dit jaar hebben we inmiddels behaald.”

Onderdeel van merkstrategie

sH-online maakt deel uit van de merkstrategie van ’s-Hertogenbosch. Die is bedoeld om de stad herkenbaarder en zichtbaarder te maken. En dat op meerdere fronten, zoals ook gebeurt op sH-online. Het platform heeft wonen en werken als speerpunten. Net als vrije tijd en cultuur. Samen zetten die vier thema’s de stad ’s-Hertogenbosch breed op de kaart.

Profileren met amBOSCHadeurs

Voor het komende jaar richten Van den HeuvelAmboschadeur en haar collega’s zich meer op bezoekers van de stad. “Tot nu toe lag onze focus vooral op de Bosschenaren zelf. Want ook hen willen we bewust maken van wat hun stad ze allemaal biedt. Nu is het tijd om de blik meer naar buiten te richten. Iets wat we nóg nadrukkelijker gaan doen met onze amBOSCHadeurs, zoals we de groep bekende en minder bekende Bosschenaren op onze site noemen. sH-online laat de komende tijd zeker van zich horen. In 2015 wordt er bijvoorbeeld een nieuw digitaal citymarketingplatform ontwikkeld. ‘sH-online en vvvdenbosch.nl zullen transformeren tot een gezamenlijke bezoekerswebsite waarin het stadsmerk ‘sH verder geladen zal gaan worden.”

Meer informatie over VVV Noordoost-Brabant:

Bekijk het complete instantieprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!