'Unieke activiteiten met unieke gastgerichtheid is het doel'
- 16 mei, 2013
- Toerisme & Recreatie
Dingen doen die nog niet gedaan worden. Dat is de uitdaging van leisure-ondernemer Nicky Broos. Met twee wintersportcentra en het indoor skydive centrum gaat dat uitstekend.
Directeur Nicky Broos aan het woord
Naam: | Nicky Broos |
Werkt per week: | vanaf 40 uur |
Eerste baan: | afwashulp in het horecabedrijf van mijn ouders |
Hoe zou u uzelf omschrijven als ondernemer?
Ik ben een vijfvoudig ADHD’er die altijd bezig is met proces en productverbeteringen welke er op gericht zijn te blijven vernieuwen en onze gast te blijven verrassen. Vaak worden eerst beslissingen genomen en ga ik nadien nadenken.
Hoe ziet uw loopbaan er tot op heden uit?
Na mijn MAVO heb ik tot 1993 gewerkt als hoofdskileraar bij de Kunstskibaan in Rucphen. In 1993 heb ik de borstelbaan overgenomen van mijn ouders en twee jaar later was de opening van ‘Skidôme Skischool Nicky Broos’ een feit. In 2007 hebben we in Roosendaal het 1e Indoor Skydive centrum van de Benelux geopend en in 2010 waren we ook de eerste permanente indoor ijskartbaan van Europa. Vorig jaar kwam daar de opening van de tweede vestiging van het wintersportcentrum bij in Terneuzen.
Naast het leiden van mijn bedrijf ben ik ook druk als voorzitter van Snowpro’s en als raadslid namens de VVD in de Gemeente Steenbergen. In het verleden heb ik ook nog diverse bestuursfuncties gehad bij onder andere de Kamer van Koophandel West-Brabant, ‘Thrill-Factor’ (samenwerkingsverband verschillende leisure bedrijven) en Voetbalvereniging SC Kruisland.
Wat is uw grootste zakelijk succes tot op heden?
Als 1e een wintersportsneeuwcentrum openen in Nederland en dat na 15 jaar door ontwikkelen naar een Sneeuwattractiepark. Daarnaast was het openen van het 1e indoor Skydive centrum in de Benelux een hoogtepunt
Bent u actief binnen een zakelijk netwerk, en zo ja kunt u daar meer over vertellen?
Zelden, zeer zelden – dus ik kan niet direct iets extra’s over vertellen. Het continue netwerk waar ik in verkeer is dat van onze gast, daar moet immers alles vandaan komen.
Welke ondernemer inspireert u? En waarom?
Onder andere Hennie van der Most, doorgaan, gewoon doorgaan in je eigen lijn.
Welke boodschap wilt u uw collega ondernemer meegeven?
Geloof altijd in je eigen concept/verhaal, het is de enige waarheid.
Over Skidôme Nicky Broos
Wat is de core business van jullie organisatie?
Onze belangrijkste speerpunten zijn het entertainen van mensen, het geven van lessen en het organiseren van sportieve activiteiten.
Hoe is jullie organisatie ontstaan?
In 1982 hebben mijn ouders de plastic skimatten baan in Rucphen geopend.
Wat maakt jullie organisatie uniek?
De gastgerichtheid in combinatie met het unieke activiteiten pakket!
Economische thema's in de regio West-Brabant zijn: Biobased, Innovatie, Logistiek en Maintenance. Is jullie organisatie met één van deze thema's verbonden? En zo ja, op welke manier?
Per definitie innovatie, als 1e met sneeuw, als 1e een permanente icekartbaan, als 1e een Skydive tunnel is redelijk vernieuwend.
Waar staat de organisatie over 5 jaar?
Dan zijn we een geoliede machine die op een leuke manier via de hoogst mogelijke gasttevredenheid een leuk rendement oplevert.
Wat zijn de plannen voor de nabije toekomst?
Eerst de organisatie verder fine tunen en de markt weer volledig ‘binnen trekken’ gevolgd door het uitbreiden van de activiteiten.
Meer informatie over SNOWWORLD (voorheen SKIDÔME):
Bekijk het complete bedrijfsprofiel