‘We willen een partner zijn voor onze klanten’
- 7 jun., 2016
- Technologie
De Tilburgse ICT-dienstverlener ACES Direct timmert goed aan de weg. In de vijftien jaar van zijn bestaan ontwikkelde het bedrijf zich tot een allround dienstverlener voor organisaties in alle soorten en maten.
Het geheim achter het succes? Dat schuilt volgens commercieel manager Sven van Boxtel vooral in de persoonlijke manier van werken. “We combineren ICT-kennis met diepgaande expertise van de specifieke sector.”
Vijftien jaar is misschien geen overdreven lange periode voor een regulier bedrijf, maar in de snel veranderende ICT-branche is het een eeuwigheid. Sinds de oprichting in 2000 groeide ACES Direct uit tot een toonaangevende leverancier van oplossingen op het gebied van ICT. “In die tijd zijn we gegroeid van een kleine speler tot een full service totaalleverancier met op dit moment zo’n 70 medewerkers”, schetst Sven van Boxtel. “En daar zijn we maar wat trots op. Niet voor niets zijn we dit voorjaar, met iedereen die dat wilde, een lang weekend naar Ibiza geweest om het vijftienjarig jubileum luister bij te zetten. We werken zonder uitzondering enorm hard, maar successen moeten ook gevierd worden, vinden we.”
Gebundelde kennis
Anno 2016 is ACES Direct actief in tal van sectoren en kunnen klanten – van kleine en grote bedrijven tot non-profitorganisaties en automatiseerders – er voor vrijwel alles op ICT-gebied terecht. “Van een eenvoudige muis tot de totale IT-infrastructuur van een bedrijf: we leveren het. Dat doen we voor uiteenlopende sectoren als transport en logistiek, het onderwijs, de zorg en de overheid. Om die sectoren optimaal te kunnen bedienen, hebben we onze organisatie sinds kort georganiseerd in zogenoemde klantteams. Waar traditioneel georganiseerde dienstverleners aparte afdelingen hebben voor marketing, sales en inkoop en per project een nieuw team formeren, kiezen wij ervoor alle expertise per sector te bundelen in één dedicated team met een vast aanspreekpunt. Daardoor ontstaat een diepgaande specialisatie en zijn we nóg beter in staat om specifieke sectoren op maat te bedienen. De teams zijn als geen ander op de hoogte van actuele ontwikkelingen in de betreffende branche en van veranderingen in bijvoorbeeld wet- en regelgeving.”
3D-printing
Als voorbeeld noemt Van Boxtel de transport- en logistiekbranche. “Een issue dat speelt in deze sector, is de nog altijd grote afhankelijkheid van papier. Wij helpen bedrijven om slagen te maken in digitalisering en de papierloze afhandeling van pakketten. Maar ook over een nieuwe ontwikkeling als 3D-printing praten wij mee. Wat betekent het voor logistieke bedrijven als hun klanten straks misschien wel zelf producten kunnen printen? Hoe kun je daarop inspelen? Samen met onze klanten denken we over dat soort vragen na.” 3D-printing is ook in de onderwijssector een aandachtspunt. “Samen met onderwijsinstellingen denken we na over hoe een nieuwe, disruptieve technologie als 3D-printing een plek in het curriculum zou kunnen krijgen. Veel scholen worstelen nu nog met die vraag, en als partner van het onderwijs denken we graag mee over een oplossing.”
Stevige ambities
Rond 2020 moet ACES Direct als ICT-dienstverlener tot de top 5 van Nederland behoren; in 2025 moet de omzet zijn gestegen tot 250 miljoen. Stevige ambities, erkent Van Boxtel. “Maar we liggen op koers. Bovendien hebben we, met de instelling van de klantsegmentteams, opnieuw een flinke stap gezet als het gaat om optimaal klantgericht werken. We meten de klanttevredenheid ook voortdurend. Die ligt nu stabiel rond de 8,5, maar ook dat mag nog wel wat hoger. Ook wat dat betreft mikken we op het allerhoogste.”
Meer informatie over ACES DIRECT:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!