Derde Picknick met een Klik kent succesvol vervolg
- 30 sep., 2014
- Regionale ontwikkeling
- Bron: AgriFood Capital
In de lommerrijke omgeving van Efteling Bosrijk ging afgelopen donderdag 25 september de derde editie van ‘Picknick met een Klik’ van start. Achttien geselecteerde startende ondernemers mochten zich presenteren aan zes topondernemers.
Op basis van de match, of beter gezegd de ‘klik’ werden aan elke inspirator drie starters gekoppeld. Zij gaan een individueel coaching traject aan waarin de startende ondernemer leert van de ervaringen van- en geïnspireerd wordt door deze Brabantse topondernemer. Tweede eerdere edities bleken zeer succesvol.
Die ondernemers waren deze editie niet de minsten: Mieke van Deursen van Shoeby/Lake Side, George Banken van Detron, Aad Ouborg van Ouborg Group, Eric Berkhof van Van Mossel Groep, Roger Engelberts van Imagro en Paul van Hek van Redfoxblue. Wat betreft de starters waren er zowel wat betreft branche als ambities onderling interessante verschillen. Van horeca ondernemer tot online specialist en van grootgrutter in diervoeding tot retailer. Een ding hadden ze gemeen; een stevige drive om hun onderneming tot een succes te maken. Het was, geheel in Efteling stijl, Roodkapje die de ‘matches’ bekend maakte. Opmerkelijk was dat de 1e voorkeur van de kandidaten zelf in vrijwel alle gevallen gehonoreerd kon worden. Vervolgens mochten de kandidaten en hun inspirators aanschuiven voor een echte ‘picknick’.
Enthousiaste starters én begeleiders
Voor Aad Ouborg was Picknick met een Klik een aangename ervaring: “Ik krijg regelmatig vragen van starters over ondernemen. Ondanks de drukke agenda ben ik nooit vergeten dat ook ik ooit een starter was die een steuntje in de rug nodig had. Ik denk dat ik het getroffen heb met de drie ondernemers die aan mij gekoppeld zijn. Op zich stuk voor stuk pareltjes die best eens kunnen uitgroeien tot zeer succesvol. Het leuke is bij dit initiatief; je geeft niet alleen wat van jezelf, maar je krijgt er veel energie voor terug!”
Ook Mieke van Deursen bleek enthousiast, maar voegde er wel aan toe: ”Vrijwel elke starter is enthousiast en deze mensen hebben daarbij ook nog een goed verhaal. Maar bij de executie van die plannen komt het er pas echt op aan. Daar heb je veel wilskracht en doorzettingsvermogen voor nodig. Ik ga m’n best doen om mijn kandidaten daar in te steunen.”
Coachingstraject
De kandidaten gaan met hun inspirators nu het coachingtraject in. Dit wordt afgesloten met een waarderingsdag op 4 februari 2015, waarbij naast betrokkenen ook sponsors en de Commissaris van de Koning Wim van de Donk aanwezig zal zijn.
Ook deze ‘Picknick met een Klik’ wordt mogelijk gemaakt door OndernemersLift+, Agrifood Capital, Rabobank ’s-Hertogenbosch en De Langstraat en De Lage Landen en Interpolis. Er is ruimte voor achttien enthousiaste en innovatieve startende ondernemers uit de regio en zes inspirators. De volgende editie van Picknick met een Klik is alweer in de maak. Partner zijn dan: OndernemersLift+, Rabobank Uden Veghel, Rabobank Hart van Brabant en Rabobank Het Groene Woud Zuid. De organisatie is al weer op zoek naar weer zes inspirators die geloven in de kernwaarden van Picknick met een Klik. De inschrijving voor starters (3-10 jaar ondernemer) gaat in november weer open!
Meer informatie over AgriFood Capital:
Bekijk het complete instantieprofiel
Las-Pers produceert roosters in staal, roestvaststaal, aluminium en kunststof