Duizend bedrijven steunen werkgeverscampagne ‘Open voor 50-plus’
- 2 dec., 2014
- Arbeidsmarkt
- Bron: MKB Nederland
Duizend werkgevers hebben zich aangesloten bij de campagne ‘Open voor 50-plus’ van MKB-Nederland en UWV. De bedrijven ondersteunen de campagne door de belofte te doen dat zij tenminste één 50-plusser uitnodigen als zij een vacature hebben.
Tijdens de Week van de Ondernemer in Amsterdam afgelopen week werd de duizendste werkgever ingeschreven.
Betere kans voor 50+
In de campagne, die eind juni is gestart, vertellen ondernemers waarom zij werken met 50-plussers. Eric Kindt, directeur van Home Instead Thuisservice en Roberto Payer, directeur van het Hilton en Waldorf Astoria in Amsterdam roepen ondernemers op om dit ook te doen. De werkgevers zijn van mening dat de groep werkzoekende 50-plussers een betere kans verdient op de arbeidsmarkt en prijzen de kwaliteiten van oudere werknemers.
Actiesite
Op de actiesite www.openvoor50plus.nl kunnen werkgevers aangeven dat ze bij een (toekomstige) vacature tenminste één 50-plusser zullen uitnodigen voor een sollicitatiegesprek. Ook kunnen ze er meer informatie vinden over de financiële regelingen of aangeven in contact te willen komen met een gemotiveerde werkzoekende. In dat geval wordt er contact opgenomen door het regionale WerkgeversServicepunt van UWV.
Het aantal 50-plussers dat een baan vindt stijgt, zo blijkt uit cijfers van UWV. Tegelijkertijd blijft de instroom in de WW onverminderd hoog en hebben oudere werkzoekenden veel moeite om aan het werk te komen.