Altijd een werkende AED bij de hand
- 1 mei, 2013
- Zakelijke dienstverlening
Vivon heeft een nieuwe service ontwikkeld die de markt de mogelijkheid biedt om 24/7 controle te houden op de werking van de AED.
In Nederland is het niet exact duidelijk hoeveel AED’s er in totaal geïnstalleerd zijn. Waar wel algemene overeenstemming over is dat van het aantal uitstaande AED’s er doorlopend 20% buiten werking zijn. Om dit (te) hoge percentage terug te dringen is in samenwerking met (inter)nationale producenten de DefiCommunicator Service gerealiseerd.
Om dit technisch mogelijk te maken zijn diverse technologieën samengevoegd.
De service bestaat uit;
- De DefiCommunicator
- Het 24/7 Service Platform
- De 24/7 Medische Service Centrale
De DefiCommunicator
Dit apparaat is speciaal ontwikkeld voor deze service. De DefiCommunicator maakt het mogelijk contact te maken tussen alle in de markt geplaatste types AED’s en het platform. De DefiCommunicator kan zowel visueel, auditief als met blue-tooth contact maken met de AED. De DefiCommunicator is volledig inregelbaar en biedt hierdoor volledige flexibiliteit en toepasbaarheid. Het contact tussen de DefiCommunicator en de AED wordt met behulp van speciaal ontwikkelde kabels gerealiseerd, op een wijze die de uiteindelijke werking van de AED en het gebruik niet in de weg staat. In de DefiCommunicator is een module geïnstalleerd die er voor zorgt dat de DefiCommunicator doorlopend in contact staat met het service platform.
Het 24/7 Service Platform
Dit platform is ontwikkeld om de dienstverlener volledig inzicht te geven over de locatie van elke DefiCommunicator en elke AED, en wat de status is van beide apparaten. Per AED kan ingegeven worden wanneer de elektroden vervangen dienen te worden, of wanneer er additionele service benodigd is. Mocht, door de vaak nachtelijke zelf-test van de AED, blijken dat er assistentie benodigd is, dan regelt dit platform dat de beoogde personen op de hoogte worden gebracht door een SMS of een email. Aan de hand van deze informatie kunnen de afgesproken vervolgstappen worden genomen.
Dit proces zorgt er uiteindelijk voor dat;
- er geen onnodige vervanging van onderdelen plaats vindt,
- de levensduur van de AED word verlengd,
- er veel tijd wordt bespaard,
- de “key performance indicatoren” die samenhangen met service level agreements worden gehaald,
- er altijd een werkende AED aanwezig is.
Al deze punten bij elkaar opgeteld vormen een garantie op de hartveilige omgeving die wordt beoogd met het aanschaffen van een AED.
Zeker is het zo dat veel dienstverleners zelf al programmatuur hebben van waaruit ze hun AED-bestand kunnen managen, maar dit is meestal gebaseerd op periodieke servicebezoeken ter plaatse. Het platform is echter ingericht om snel en efficiënt een continue koppeling te realiseren. De dienstverlener creëert hiermee een centraal beheersplatform van waaruit alle activiteiten kunnen worden gemanaged en vastgelegd.
De 24/7 Medische Service Centrale
Als extra optie kan Vivon voor u het beheer van uw totale AED bestand als dienst aanbieden. Het beheer wordt dan in opdracht uitgevoerd door de Medische Service Centrale. Zij zorgen er voor dat alle meldingen direct en op de overeengekomen wijze worden opgevolgd en dat uw AED bestand de klok rond het gehele jaar door operationeel blijft. U koopt hiermee tevens de zekerheid dat indien u een AED moet gebruiken u meteen kunt spreken met een specialist die ondersteuning kan bieden bij uw reanimatie.
Met deze keuze waarborgt u volledige zekerheid dat uw hartveilige omgeving blijvend operationeel is!
Meer informatie over AED-PARTNER:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel