PROFIT Zeeland: via big data naar kennis en innovatie
- 28 nov., 2016
- Regionale ontwikkeling
Deze week werd het internationale project PROFIT in Zeeland gelanceerd. In dit project wordt big data gebruikt om kennis te ontwikkelen en wordt deze kennis gebruikt voor innovatie in de vrijetijdseconomie.
Grote bedrijven, zoals Albert Heijn en Bol.com, verzamelen al veel gegevens over hun klanten, online en offline. Met deze ‘big data’ worden interessepatronen in beeld gebracht en nieuwe producten en diensten ontwikkeld. Maar zulke data-analyses zijn voor MKB-ondernemers niet eenvoudig. Iedere ondernemer ziet alleen het bezoek van een klant aan zijn eigen bedrijf, maar hij weet niet wat diezelfde klant bij andere bedrijven doet.
Big data combineren
Daarom worden in PROFIT de gegevens van ondernemers, overheden en andere organisaties gecombineerd, om zo onze eigen Zeeuwse big data bijeen te brengen en analyseren. Zo creëren we meer kennis over jouw klant en andere klanten in jouw regio. Vervolgens werken we samen met jou aan het begrijpen en gebruiken van de data: hoe kun jij de kennis over de klant gebruiken voor het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten?
Project
Dit project wordt mogelijk gemaakt door HZ University of Applied Sciences en Economische Impuls Zeeland. Het project wordt mogelijk gemaakt door Interreg 2 Seas, Provincie Zeeland, Gemeente Goes, Gemeente Schouwen-Duiveland en Gemeente Veere.
Alle informatie over dit project vindt u hier: profit.kenniscentrumtoerisme.nl
Meer informatie over Economische Impuls Zeeland, N.V.:
Bekijk het complete instantieprofiel