Ritmeester Interfreight kiest opnieuw voor Scania R 450 trekkers
- 19 jan., 2016
- Logistiek & Vervoer
Scheepsbevoorradingsspecialist Ritmeester Interfreight nam onlangs twee nieuwe Scania trekkers in gebruik. Het gaat om twee R450 Topline trekkers met de zeer zuinige 450 pk SCR-only motor.
Binnenkort wordt nog een G360 Highline bakwagen afgeleverd. Een en ander gebeurde tijdens de feestelijke opening van het nieuwe 1.600m2 grote bedrijfspand met zeven laaddocks.
Bevoorrading van schepen
De vloot van Ritmeester Interfreight bestaat voor nagenoeg 100 procent uit Scania’s. “Volgend jaar staan er alleen nog maar Scania’s op de dam,” aldus directeur Robert-Jan Keijzers. “Nou ja, op die zeldzame momenten dat onze hele vloot thuis is natuurlijk. Want doorgaans zijn onze chauffeurs onderweg om schepen in heel Noordwest-Europa te bevoorraden.” Het bedrijf zorgt ervoor dat zijn trucks op precies die momenten op de kade staan als de schepen van klanten daar ook aanmeren. Het is de taak van Ritmeester, zo’n schip in een recordtijd te voorzien van alles wat op dat moment nodig is om de zeereis weer te kunnen voortzetten. Dat gaat van (Vries-Vers-Koel)| proviand, tot MRO-artikelen (Maintenance, Repair and Operation). Dat laatste kan alles zijn van smeerolie tot onderdelen of verf.
Betrouwbaar
Sleutelwoorden bij een dergelijke operatie zijn stiptheid en 100 procent ontzorging. “En dat is precies waarom wij Scania rijden,” aldus Keijzers. “Wij willen betrouwbaarheid uitstralen en zien in Scania een kwaliteitspartner die daaraan bijdraagt. Niet voor niets kiezen wij bewust voor een grote griffioen aan weerzijden van onze trekkers.” Toch is dat niet het enige waarom Ritmeester alleen met Scania rijdt. “In onze organisatie is alleen plaats voor vakbekwame servicegerichte mensen. Wij hebben alleen iets aan chauffeurs die er voor 100 procent voor gaan, de weg weten in elke Noordwest-Europese haven en elke situatie ter plaatse aankunnen. Dan is het niet alleen zaak die mannen het juiste materieel mee te geven. Dan is het ook heel prettig om te merken dat de organisatie áchter die auto van de accountmanager, tot de monteur en de receptionist uit hetzelfde hout gesneden is. Bovendien heb ik overal waar mijn voertuigen ook staan maar één aanspreekpunt. Dat communiceert goed en geeft vertrouwen. Het voelt als thuiskomen. Zo zou ik het zelf ook doen.”
Complete uitrusting
De twee nieuwe trekkers hebben allemaal een medium lang chassis en een grote 1000 liter tank. Bovendien zijn de voertuigen voor ADR stukgoed uitgerust. De reden voor de verschillende motorisatie en uitvoering heeft alles te maken met de inzet, maar alle trekkers hebben tweepedaals Opticruise. Dat Keijzers het beste voorheeft met zijn chauffeurs blijkt onder meer uit de opbouw en uitrusting van de nieuwe trekkers. “Natuurlijk gaan we er geen kermis van maken. Dus aan de buitenzijde is het zoals het voertuig komt. Dat is inclusief een LED-verlichte plaat met het bedrijfslogo in het dak omdat wij vinden dat het bijdraagt aan een professionele en zakelijk degelijke uitstraling. Dat wil je binnen in de cabine ook hebben. Maar elke chauffeur heeft zo zijn eigen wensen. Daarom rust ik de voertuigen zo compleet mogelijk uit. Dan kan ik zonder iemand te kort te doen met een gerust hart zeggen: ‘dit is het en verder afblijven.´
Daartoe krijgt elk voertuig standaard af fabriek een koelkast en een koffiezetapparaat. Op aanvraag kan de chauffeur ook een magnetron laten monteren. Verder staat de luxe met leer beklede bestuurdersstoel uit het King of the Roadpakket in de cabine. Daartoe hoort ook dubbel glas in de portieren voor meer comfort en minder geluid van buiten. Maar, van binnen is dat geluid juist weer rijkelijk aanwezig. Alle nieuwe trekkers kregen een Premium multimedia installatie met navigatie en een 5 inch display.
Meer informatie over SCANIA NEDERLAND B.V.:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel