TE Connectivity zorgt wereldwijd voor minder landschapsvervuiling
- 19 dec., 2011
- Technologie
Met de ontwikkeling van het FullAXS Connector Sealing System voor de zendmasten heeft TE het mogelijk gemaakt om de grote, lompe kasten (‘stallen’) te vervangen door kleinere exemplaren en een klein kastje boven in de mast (‘kooi’).
In nauwe samenwerking met, en op verzoek van de klant, wereldwijd de grootste leverancier van base stations, is het gelukt om de Coax kabel te vervangen door een robuuste glasvezel kabel. Daarvoor was ook een veilige, waterdichte verbinding nodig.
De samenwerking tussen de klant en TE is zeer intensief; op hun hoofdkantoor in Zweden is een engineer van TE gevestigd. Hierdoor zit TE letterlijk en figuurlijk dicht bij de klant. In Nederland zit het team ‘Optical Product Group’ van de Datacomm business Group van TE. De collega’s in Zweden hebben aan dit team gevraagd een nieuw product te ontwikkelen.
Martijn Scholten, Core Team Leader van het project: “Dit is een ultiem voorbeeld van de innovatie mogelijkheden van TE in Nederland. Er waren er al ontwikkelingen gaande op het gebied van ‘Fiber to the Antenna’ dus het was logisch om ons te vragen. Onze samenwerking met de klant geldt nu als basis voor toekomstige ontwikkelingen. Wij zijn eigenlijk de enige connectorfabrikant met zo’n nauwe samenwerking met de klant.”
Twan Hultermans, Director Product Management in Nederland van de TE business unit CIS Datacomm, Optical Product Group. “Het is mooi om aan dergelijke innovatieve projecten te mogen werken. Tijdens het project hebben we al snel de andere mogelijkheden van dit product ingezien. De flexibele en waterdichte huls is natuurlijk ook te gebruiken voor andere toepassingen, bijvoorbeeld voor koperen verbindingen. Hiermee is het ‘booming business’ voor TE en is het nodig om te werken aan interne promotie en samenwerking met andere business units. Daarnaast willen we voor de doorontwikkeling van dit product ook met andere klanten praten. Binnenkort gaan we dus op ‘Europese tournee’. We gaan aan tafel zitten met de klanten voor wat wij noemen een ‘Voice of the Customer’ traject. Zonder de klanten te beïnvloeden met een bestaand product en onze ideeën vragen wij de klanten waar zij in de toekomst behoefte aan hebben. Met hun input kunnen wij weer vernieuwen.”
Video bij artikel
Meer informatie over TE CONNECTIVITY:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel