“We kunnen altijd op Van Hasselt Autoschade rekenen”
- 22 jun., 2015
- Logistiek & Vervoer
Waarom zou je het ver zoeken als je het dicht bij huis kunt halen? Op die vraag kan directeur Erik Tax van Transportbedrijf Erik Tax wel een antwoord geven, want hij doet al jaren zaken met Van Hasselt Autoschade BV, dat ook in Zundert gevestigd is.
“We kunnen altijd op Van Hasselt rekenen, desnoods kunnen we er ook ’s avonds terecht”, zegt Erik. “Wat ze doen – spuiten en kleine schades repareren – doen ze goed.”
Van Hasselt Autoschade BV spuit Volvo-vrachtwagens
Transportbedrijf Erik Tax doet al jaren zaken met Van Hasselt Autoschade BV. “Dat stamt al uit de tijd van mijn vader. Wat goed is, is goed. Dan is het niet nodig om het ver te gaan zoeken. We laten er de kleine schades aan onze vrachtwagens repareren. Van Hasselt spuit voor ons de cabines van de Volvo-vrachtwagens. Vroeger deden ze alle vrachtwagens, tegenwoordig heeft Volvo in Goes een spuitcabine. Dan worden ze daar gespoten, dat zit in het contract inbegrepen. Maar als het te druk is, komen onze Volvo’s toch weer bij Van Hasselt terecht.”
Service: ook ’s avonds bereikbaar
Door de jaren heen zijn de twee bedrijven naar elkaar toe gegroeid. “Mark van Hasselt en ik kunnen het goed met elkaar vinden. Dat heeft ook te maken met de service die door Van Hasselt wordt geleverd. We kunnen gerust ’s avonds om tien uur bellen, dan worden we ’s morgens meteen geholpen. We kunnen altijd op hen rekenen.” Tot slot: heeft Erik nog een boodschap voor Mark van Hasselt? “Niet echt. Wat goed is, is goed. Zo doorgaan, zou ik zeggen.”
Geen chauffeurs, maar sjouwfeurs
Laat in de regio West-Brabant de naam Tax vallen, dan is de kans groot dat daar ‘transportbedrijf’ en ‘kwekerijen’ aan wordt gekoppeld. Dat is geen wonder, want het bedrijf heeft een grote naam opgebouwd met het vervoer van planten. “We hebben geen chauffeurs, maar sjouwfeurs”, zegt Erik. “Ze zijn niet bang om hun handen vuil te maken. Planten laden en lossen, betekent handen uit de mouwen steken. Planten zijn dikwijls nat, dus dat krijg je er ook bij. Door die planten worden onze vrachtwagens behoorlijk vuil. Daar hebben we geen moeite mee, andere transporteurs dikwijls wel.”
Meer kilometers, minder verdienen
Transportbedrijf Erik Tax vervoert ook internationaal, maar heel beperkt: alleen in België. Nederland wordt niet helemaal bestreken. De grens wordt getrokken tussen Amsterdam, Amersfoort en Apeldoorn. “Meer kilometers maken, betekent meestal minder verdienen. Door bewust voor een bepaald werkgebied te kiezen, kun je ook de kosten onder controle houden. En dat is interessant voor onze klanten. De lijnen zijn letterlijk en figuurlijk korter, daardoor kunnen we onze klanten een snellere service verlenen. Bovendien wil ik mijn chauffeurs binnen negen uur weer terug hebben in Zundert. Nee, dat heeft niks met criminaliteit te maken: we vervoeren geen dure spullen. Wel wil ik dat we de volgende morgen meteen weer op pad kunnen.”
Ontstaan vanuit melktransport
Zijn vader, Jan Tax, was een boerenzoon. Hij verdiende de kost met het rijden van een melkroute. Bij die boeren lagen meer kansen: hun vee moest worden vervoerd. Jan pakte die uitdaging aan, het leidde tot een robuuste onderneming. Veevervoer verdween nagenoeg uit beeld - er is nog één veevrachtwagen -, planten, bomen, stukgoed en containervervoer kwam ervoor in de plaats.
Meer informatie over HASSELT AUTOSCHADE B.V., VAN:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel