Deterra via crowdfunding naar volgende fase
- 17 sep., 2015
- Agrofood & Biobased
- Bron: AgriFood Capital
De online foodmarkt Deterra is gestart met een crowdfunding campagne in samenwerking met Oneplanetcrowd, om daarmee de basis te leggen voor de volgende fase.
Het streven is om € 100.000 binnen te halen en op deze manier het platform en de regio’s verder uit breiden waardoor nog meer mensen kunnen genieten van eerlijke, verse en gezonde streekproducten van lokale boeren uit hun buurt.
“Boeren verdienen het om het heft weer in eigen handen krijgen. Een solide en flexibel online platform is hierbij noodzakelijk, daar hebben we met z’n allen hard aan gewerkt en staat sinds mei van dit jaar live. Het wordt tijd om de succesvolle start een passend vervolg te geven”, zegt oprichter Frans Broeders. Inmiddels werken zo’n 25 lokale boeren en producenten uit de regio’s ’s-Hertogenbosch, Eindhoven en Breda samen met Deterra en hebben ze al een fanatieke groep afnemers. “Nu is het moment om door te pakken en de rest van Nederland kennis te laten maken met ons concept. En dat kost geld.”
Duurzame cowdfunding
Deterra start daarom met een campagne via Oneplanetcrowd. Op dit duurzame crowdfundingsplatform staan alleen projecten die een steentje bijdragen aan een betere planeet. Ze leveren stuk voor stuk een significante en positieve impact op mens en milieu. “Wij zijn enorm trots dat we met Oneplanetcrowd gestart zijn, het zegt iets over onze manier van werken en de visie die we hebben”, aldus Remco Bohms, mede-eigenaar van Deterra. “Naast crowdfunding zijn we ook bezig met andere vormen van financiering, maar hiermee verwachten we de basis te leggen door een stuk markterkenning en het creëren van een grote groep ambassadeurs.”.
Enthousiaste investeerders
“Met de investeringen die wij ontvangen, gaan we het aantal producenten flink uitbreiden, het assortiment zal moeten groeien en we willen afhaalpunten door het hele land openen. Daarbij dient voor elke nieuwe nieuwe regio de online marketing activiteiten op orde te zijn. Maar ook de offline marketing blijft voor ons heel belangrijk. Al met al is er een behoorlijke bedrag nodig en zoeken we enthousiaste investeerders die in ons idee geloven. Maar de markt voor het online bestellen van voeding groeit erg snel en ook is er een toenemende behoefte aan gezonde producten, waarvan de herkomst bekend is. Dus wij hebben bijzonder veel vertrouwen in deze campagne!”.
Over Deterra
Deterra is een online foodmarkt voor streekproducten waarbij de boer weer een gezicht krijgt, hij zelf zijn prijs bepaalt en de klant laat zien waar het eten vandaan komt. Het assortiment is uitgebreid; van zuivel tot groenten, van fruit tot ijs en van een losse biefstuk tot complete barbecuepakketten. De meeste producten komen vers van het land of direct van de producent, het vlees wordt vaak pas bereid na bestelling. Vervolgens kan het bij één van de afhaalpunten in de buurt worden opgehaald.
Meer informatie over AgriFood Capital:
Bekijk het complete instantieprofiel
Jures Techniek heeft meer dan 20 jaar ervaring in de branche