Masterclass ‘Voedselverwaarding’ zet student aan denken
- 29 apr., 2016
- Agrofood & Biobased
- Bron: ZLTO
Hoe kan de agrarische sector nieuwe concepten en ideeën ontwikkelen die aanslaan bij de consument? Dat was een van de onderwerpen tijdens de masterclass ‘Voedselverwaarding’ voor Helicon Topklas-studenten, die werd gehouden in de Jumbo Foodmarkt in Veghel.
Na een rondleiding door de Jumbo Foodmarkt, waar alles draait om lekker en gezond eten, kregen de studenten een presentatie over het project FoodLabPeel. In dit project, dat mogelijk wordt gemaakt door het Brabants Kenniscentrum Kunst en Cultuur (bkkc) en ZLTO, gaan boeren uit de Peelregio samen met designers aan de slag om consumenten op nieuwe manieren kennis te laten maken met hun producten.
Voedselverwaarding
Een van de deelnemende agrarische bedrijven aan dit project is het zeugenbedrijf van Marcel en Mirjam Berkvens in Mariahout. Zij gaven tijdens de masterclass ‘Voedselverwaarding’ een presentatie over het Patécafé, dat ze samen met een aantal fooddesigners van Food-curators hebben ontwikkeld.
Derdejaarsstudent Veehouderij bij Helicon Sander Vermeer (19) heeft een positieve indruk overgehouden aan de masterclass. ‘Het was interessant om een rondleiding te krijgen in de nieuwe versmarkt van Jumbo, en ook de presentatie over het project FoodLabPeel was de moeite waard’, stelt Vermeer. ‘Het is mooi dat er zulke initiatieven bestaan. Je wordt aan het denken gezet en ziet tegelijkertijd dat er in de veeteeltsector meerdere mogelijkheden zijn om de kost te verdienen.’
Meer informatie over ZLTO:
Bekijk het complete instantieprofiel
Meer informatie over Yuverta mbo Den Bosch:
Bekijk het complete profiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!