Slim innoveren en samenwerken voor de klant van uw klant
- 2 dec., 2010
- Innovatie & MVO
- Bron: Kennispark
Donderdag 9 december: Universiteit Twente
Jonge high-tech bedrijven leveren hoogwaardige technologie en oplossingen, vaak samen met hun klanten en andere partners. Innovatie vereist dat nieuwe technische mogelijkheden succesvol in de markt worden geïntroduceerd. De “echte” klant of gebruiker is vaak de klant van uw klant. En daarom zien we het volgende probleem: u heeft als leverancier van innovatieve technologie veel technologische kennis, maar vaak minder kijk op specifieke commerciële toepassingsmogelijkheden. Uw klanten en partners hebben vaak meer kennis van de dergelijke mogelijkheden, maar hebben minder of andere technische kennis. Zij weten vaak wel beter wat de problemen zijn van bestaande oplossingen, en wat voor gebruikers de meest belangrijke verbeteringen zouden zijn.
Daarom is het van belang om samen te werken. Door kennis over technologie en de markt te delen en verder samen te ontwikkelen, kunnen innovaties slim worden aangepast en nog waardevoller worden voor de klant van uw klant. Maar dat is niet eenvoudig. Uw klant aarzelt, want die vreest dat u een hogere prijs gaat eisen, als u meer kennis heeft gekregen over de markt. Kennis is vaak macht. En u bent in uw hart vooral gedreven door technologische uitdaging en niet altijd even klantgericht. Dat verander je niet zomaar.
Tijdens een bijeenkomst op donderdagmiddag 9 december 2010 komt dit onderwerp aan bod. De Amerikaanse hoogleraar Prof. James Anderson (Kellogg School of Management, Northwestern University) en de UT hoogleraar Prof. Marc Wouters geven een presentatie over hun onderzoekplannen rond dit thema en er is volop gelegenheid tot discussie en het delen van ervaringen. Wij nodigen u graag hiervoor uit.
Heeft u belangstelling, heeft u vragen, neemt u dan contact met ons op! Wij sturen u ook graag een kopie van het artikel “Koele cijfers en warme klantrelaties: Value-based pricing in zes vragen” of van het artikel “Why the Highest Price Isn’t the Best Price” dat is verschenen in MIT Sloan Management Review.
Aanmelden
Aanmeldingen ontvangen we graag uiterlijk 7 december via Marc Wouters, m.j.f.wouters@utwente.nl, 053 4356788
Meer informatie over Kennispark Twente:
Bekijk het complete instantieprofiel