Studenten presenteren ‘We are Vlissingen’
- 9 jun., 2010
- Onderwijs & Training
- Bron: Hogeschool Zeeland
Nieuwe media inzetten voor de citymarketing van Vlissingen: dit is waar studenten ICT en Communicatie van Hogeschool Zeeland het afgelopen half jaar aan hebben gewerkt.
Donderdag 10 juni worden de plannen voor een nieuw mediaconcept gepresenteerd aan opdrachtgever Stichting Nieuw Vlissingen, evenals gemeente Vlissingen en andere genodigden.
In de eindpresentatie geven de studenten onder andere uitleg over de inzet van nieuwe media. Hun totaalconcept voorziet onder andere plannen voor een mobiele website, een op GPS werkende wandelroute en een online promotiespel. Andere interessante aspecten zijn scanbare ‘barcodes’ voor de mobiele telefoon die de bezoeker in staat stellen om zelf een interactieve stadswandeling te maken. Aan de ondernemers is ook gedacht. Voor hen zijn er widgets: simpele miniwebsites die makkelijk te plaatsen zijn op de geplande communitysite.
Het project startte op 9 februari in het kader van de minor Human Media Design: een specialisatie voor derdejaars studenten. Zij onderzochten de mogelijkheden van nieuwe media ter promotie van de stad. Stichting Nieuw Vlissingen ziet een economische urgentie van citymarketing voor Vlissingen. Het project van de studenten laat daarom de inwoners, bezoekers en ondernemers op een nieuwe manier kennis maken met de stad.
Meer informatie over HZ University of Applied Sciences:
Bekijk het complete profiel