Studenten ROC A12 geven voorproefje van ‘De smaak van Van Gogh’
- 18 jun., 2014
- Onderwijs & Training
- Bron: Gemeente Ede
Dertien groepen van maximaal vijf studenten van ROC A12 werkten de afgelopen maanden samen met de Gemeente Ede aan het project ‘De smaak van Van Gogh’.
In september lanceert Citymarketing Ede het nieuwe concept ‘De Smaak van Van Gogh’. Studenten Mediavormgeving van ROC A12 geven hier nu al een voorproefje van, met een expositie van hun werk rondom dit concept in de publieksruimte van Arjan van Bruggen in Ede centrum. Johan Weijland, Wethouder van Onderwijs, opent de expositie op donderdag 19 juni om 14.00 uur.
Dertien groepen van maximaal vijf studenten van ROC A12 werkten de afgelopen maanden samen met de Gemeente Ede aan het project ‘De smaak van Van Gogh’. De studenten ontwikkelden per groep een huisstijl en diverse communicatiemiddelen. De beste groepen exposeren hun werk van 19 juni tot en met 21 juni in het pand aan het Oude Kerkplein in Ede.
Uitdaging
Deze opdracht was een grote uitdaging voor alle studenten. Ze leerden vooral om goed samen te werken. Er waren studenten van leerjaar 1 tot en met leerjaar 4 bij betrokken. Zij werkten allemaal samen op de manier waarop reclamebureaus dat doen. Inclusief tijdsdruk en de nodige (kleine) tegenslagen. Dat hun werk nu geëxposeerd wordt is een mooie opsteker voor de studenten. De gemeente Ede kan de beste concepten eventueel gebruiken om vorm te geven aan ‘De Smaak van Van Gogh’.
De smaak van Van Gogh
De Smaak van Van Gogh is een lange termijn citymarketing project ter bevordering van Ede als (inter-) nationale proeftuin van food. Vanuit de proeftuin voor food wordt verbinding gelegd met natuur, kunst en gezondheid. De keuze van Ede voor de thema’s food, natuur en kunst komt voort uit de ambitie van de gemeente zich structureel te willen associëren met de sterkste punten in haar aanbod: Food Valley, de Veluwe en het Kröller-Müller Museum.
Dit zijn namen met een grote nationale en internationale uitstraling, waarmee Ede zich kan onderscheiden van andere gemeenten in Nederland. Een voor iedereen toegankelijk begrip als ‘smaak’ zorgt ervoor dat relatief ruime begrippen als food, natuur en kunst dichtbij de bewoners, bedrijven en bezoekers komen te staan. Het project is geïnitieerd door Citymarketing Ede op basis van een door Holland Inc. bedacht concept
‘De Smaak van Van Gogh’ start officieel in september, aan de vooravond van het internationale Van Gogh jaar 2015.
Meer informatie over ROC A12:
Bekijk het complete profiel