Workshop 'Schrijven voor internet' bij Service2Office
- 6 jan., 2016
- Zakelijke dienstverlening
- Bron: Service2Office
Sjeng Lenssen van Taalfirma geeft op maandag 25 januari 2016 van 9:30 tot 12:30 uur voor Service2Office de workshop 'Schrijven voor internet' bij Regus Breda Citycentre.
Schrijf jij weleens teksten voor een website? Of stuur je af en toe een e-mailnieuwsbrief? Misschien heb je een blog? In al die gevallen wil je wel dat lezers jouw tekst ook echt gaan lezen. En vaak wil je ook dat ze nog iets doen. Bijvoorbeeld een product bestellen of zich ergens voor aanmelden.
De kunst op internet is om je bezoekers vast te houden en te verleiden. Je wilt niet dat ze doorklikken naar de website van een ander. Of dat ze jouw nieuwsbrief meteen in de prullenmand laten verdwijnen. Maar hoe pak je dat aan?
Daarvoor moeten je teksten voldoen aan de bijzondere eisen die het internet stelt. Kort, bondig, helder, scanbaar, goed vindbaar voor Google en conversie, het is zomaar een greep uit al die eisen. In de workshop schrijven voor internet leer je teksten schrijven die aan al die eisen voldoen.
Inhoud van de workshop
De workshop is een mix van theorie en oefeningen. Een laptop heb je niet perse nodig, maar is wel heel handig voor de oefeningen. Na afloop van de workshop ken je de basisregels waaraan teksten voor internet moeten voldoen. Je hebt genoeg geleerd om zelf betere webteksten te schrijven.
Dit komt aan bod:
- Schrijven voor een beeldscherm
- Leesgedrag van mensen op internet
- Google en zoekmachine-optimalisatie (SEO)
- Omgaan met hyperlinks
- Doelgroepgericht schrijven
- Structuur van de tekst en scanbaar schrijven
Sjeng Lenssen
Sjeng Lenssen is oprichter en eigenaar van Taalfirma, bureau voor duidelijke taal. Taalfirma is gespecialiseerd in teksten voor websites, e-mailnieuwsbrieven, bedrijfsblogs en andere digitale media. Daarbij staat duidelijke taal voorop. Dat lijkt vanzelfsprekend. In de praktijk is dat vaak niet zo. Veel bedrijven en organisaties hebben verhalen die voor henzelf duidelijk zijn, maar de klant snapt er weinig van. Dat zijn gemiste kansen. De kunst is om in begrijpelijke taal datgene te vertellen waarin de klant geïnteresseerd is. En dan moet je ook nog verrassend en prikkelend zijn en goed vindbaar in Google. Dat is allemaal niet zo simpel. Sjeng geeft ook de workshop 'Foutloos Nederlands schrijven'. Kijk in de agenda voor de data dat deze workshop gegeven wordt.
Interesse?
Heb je interesse om deel te nemen? Aanmelden voor deze workshop kan door te mailen naar Service2Office.
Meer informatie over GROEIKOMPAS:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel