DSPH IMAGE BUILDERS
Provincialeweg 128
4909 AM Oosteind
Tel. (085) 3033724
E-mail: info@dsph.eu
Website: www.dsph.eu
‘Wij geloven erin dat bedrijven zichzelf alleen kunnen profileren met echte verhalen, waarin menselijke emoties centraal staan.‘ Aan het woord is David Stevens (28) van David Stevens Production House (DSPH) uit Oosteind.
Fotografie- en filmcampagnes
Het full-service audiovisueel bedrijf richt zich met name op de productie van fotografie- en filmcampagnes voor de zakelijke markt, vertelt David Stevens. ‘Daarbij ondersteunen wij onze klanten in het gehele proces: van meedenken over een content strategie en het bedenken van een concept tot het regelen van alle benodigdheden en het maken van de daadwerkelijke film en/of fotografie opnamen, waarna we in huis ook alle post-productie doen. Ik vind het heel belangrijk dat we klanten heel concreet en doelgericht kunnen helpen.’
DSPH bestaat sinds 2013, maar heeft in de afgelopen jaren toch al een indrukwekkende klantenkring opgebouwd. Stevens: ‘Met een bevlogen team van 8 mensen hebben we het geluk om te mogen werken voor hele mooie organisaties zoals PostNL, Nikon, VodafoneZiggo en Maxi Cosi.
Multidisciplinair
Doordat DSPH rechtstreeks contact heeft met haar klanten, zijn de lijntjes kort en kan het bedrijf snel schakelen. Stevens: ‘Bovendien zijn onze medewerkers multidisciplinair inzetbaar, waardoor wij fotografie- en filmopnames kunnen combineren. We merken dat klanten dit erg kunnen waarderen omdat er vaak voor allerlei kanalen verschillende typen content nodig is en wij alles voor hen kunnen uitleveren, gemaakt in één stijl met dezelfde visie. Daarnaast levert het vaak een kostenbesparing op omdat er geen externe fotograaf hoeft te worden ingehuurd.’
Inspiratie
De inspiratie voor de fotografie en filmcampagnes komt volgens Stevens op allerlei manieren bovendrijven. ‘Authenticiteit is erg belangrijk in ons vak, omdat we altijd bezig zijn verhalen vast te leggen waarin mensen zichzelf kunnen verplaatsen en een bepaald gevoel in herkennen. Ik geloof erin dat bedrijven zichzelf alleen kunnen profileren met echte verhalen, waarin menselijke emoties centraal staan. Inspiratie hiervoor komt uit alledaagse dingen die gebeuren in de realiteit, waarbij een klein moment al heel krachtig kan werken op beeld. Uiteindelijk komt het erop neer dat het gaat om het verschil tussen kijken en zien.’
Sfeervolle documentaires
Een mooi voorbeeld noemt Stevens de campagne die DSPH heeft bedacht voor het merk KeukenHelden van W&G uit Best. ‘De uitdaging die KeukenHelden had is dat ze een nieuw concept met kwalitatief hoogwaardig voorgegaard vlees introduceerden in een traditionele markt. Chef-koks doen namelijk graag alles zelf, zo ook het voorgaren van hun vlees. Om dit te tackelen hebben we voor KeukenHelden een content strategie bedacht, waarvoor we onder andere een aantal sfeervolle documentaires met chef-koks gemaakt hebben waarin zij als eindgebruiker vertellen over de voordelen van het werken met deze sous-vide producten en de tijdswinst die ze daarmee behalen. De sfeerbeelden van de klantcases werden vervolgens hergebruikt in een campagnefilm en diverse korte films voor social media, waardoor we zo effectief mogelijk met het geschoten materiaal om zijn gegaan. Ook hebben we diverse receptenfilms gemaakt. Het mooie is dat door het toepassen van een content strategie alles bij elkaar past en samenhang krijgt. Door de hoeveelheid en diversiteit aan content kan de klant een langere tijd zichzelf goed profileren zonder elke keer hetzelfde filmpje te hoeven posten.’