GIG CREATIVE FILM PRODUCTION

Logo GIG CREATIVE FILM PRODUCTION

Weidehek 121
4824 AT Breda
Tel. 076-5324807

E-mail: info@gig.nl
Website: www.gig.nl

Bezoek nu de geheel vernieuwde website van GIG.

GIG

GIG laat klanten met video en streaming maximaal rendement uit productie halen 

Bij iedere opdracht telt voor GIG niet alleen het eindresultaat, ook de weg ernaartoe. Het Bredase bedrijf is gespecialiseerd in video’s produceren en het live streamen van video. Directeur Maarten Verhey: “Waar een klant vaak al tevreden is, zetten wij toch een stapje extra.”

GIG is bij lange na niet het enige videoproductiebedrijf en dat zet te denken hoe GIG zichzelf in korte tijd met zoveel succes op de kaart heeft gezet. “Noem het Brabantse bescheidenheid, ik heb daar geen pasklaar antwoord op. Het heeft er volgens mij mee te maken dat we goed werk leveren voor klanten en er alles aan doen fijn samen te werken.” 

Team van GIG

Zijn opdrachtgevers waarderen de resultaten van het GIG-team met het cijfer 9. Succesvol zijn is volgens Verhey echt een mix van product en team. “Samen zijn we ongelooflijk kritisch op wat we doen.” 

Breda 

Binnen zijn eigen discipline wil Verhey nieuwe kansen blijven zien. Het is ook de reden dat hij deel uitmaakt van de vereniging City of Imagineers. Meer dan honderddertig andere creatieve Bredase bedrijven zijn bij de vereniging aangesloten. Door deel uit te maken van een collectief, krijgt het bedrijf ook eerder een voet tussen de deur bij bijvoorbeeld een gemeente. De klanten van GIG zitten door heel Nederland, maar het gros bevindt zich in de Bredase regio. “We doen ook veel terug voor Breda, ondersteunen MVO-initiatieven waar mogelijk.”

Werkwijze 

Vanaf het moment dat opdrachtgevers de hulp van GIG inschakelen, denkt het bedrijf mee op strategisch vlak. Een film over je onderneming willen maken is één ding, maar hoe zet je die in, hoe maak je de film rendabel? Die vragen neemt GIG mee in zijn werkwijze. Verhey: “Klanten moeten maximaal rendement uit hun investering kunnen halen. Standaard wordt tachtig procent van geschoten materiaal weggegooid. Dat draaien wij om.” Een bedrijfsfilm die anderhalve minuut telt, is slechts een deel van het eindresultaat. GIG realiseert ook korte edits, gifjes voor de social media kanalen, stills voor de website. Een breed portfolio aan klanten houdt ons scherp. Wat je bij de ene klant leert, pas je bij de ander weer toe.”

GIG live 

Midden in de coronacrisis kreeg GIG er een zusje bij: GIG Live Streaming Solutions. Directeur Maarten Verhey: “Het idee ontstond toen we begonnen met het organiseren van bingoshows. Vergelijk het met een televisieshow, maar dan met de mogelijkheid het publiek echt te betrekken bij wat we doen.” Met GIG live maakt het bedrijf een evenement zo schaalbaar als een klant wenst. “Het is een nieuw verdienmodel voor bedrijven.”

Verhalen vertellen

Verhey is overtuigd van de kracht van lange termijn relaties. Daar stuurt hij bewust op aan. “We werken ook met jaarpakketten waarmee we een jaar vooruit kijken naar de content van een klant. Wat is zijn doel en hoe zorgen we dat we dat doel bereiken? Iedere dag bij GIG is er één vol afwisseling. “Steeds kom je met een creatieve oplossing voor bedrijven die verschillen in grootte en ambitie. We schieten heel veel films en daardoor ga je op zoek naar de diepere lagen die het unieke karakter van een bedrijf laten zien. Het vertellen van verhalen is echt onze specialiteit.”

Interview met de onderneming

GIG timmerde in de afgelopen 10 jaar flink aan de weg. Wat ooit klein begon als een hobby met filmpjes maken, grappige scènes bedenken en wat knutselen met beeld en geluid, groeide uit tot een bedrijf dat expert is geworden in het maken van bedrijfsvideo’s, documentaires en campagnes voor de B2B- en communicatiemarkt. Met een vast team van 7 mensen, met ieder zijn eigen expertise, en daaromheen een grote flexibele schil van freelance creatievellingen, is GIG heel schaalbaar. “Doordat wij het team zo hebben ingericht en zoveel mensen om ons heen hebben die met ons mee willen denken, kunnen wij op heel korte termijn, heel hoge kwaliteit leveren.” Nieuwe kansen creëren Voordat in maart het coronavirus in Nederland toesloeg, was er volop werk aan de winkel voor GIG. Dat werd in één keer bijna helemaal teniet gedaan. “Wij zagen in heel korte tijd 80% van onze lopende opdrachten verdampen”, vertelt Verhey. “Er was angst in...

Volledig interview »