JTS LOGISTICS B.V.
Nucleonweg 20-24a
4706 PZ Roosendaal
Tel. (0165) 511099
Fax (0165) 511409
E-mail: info@jtslogistics.nl
Website: www.jtslogistics.nl
JTS Logistics
Stipt in consumentenbezorging en winkeldistributie
Stipt op tijd leveren. En dat soms in moeilijke omstandigheden, denk aan een winkelcentrum midden in een stad - JTS Logistics doet het. Daardoor heeft het bedrijf in de consumentenbezorging en winkeldistributie een grote naam opgebouwd. ‘We moeten het wel goed doen’, zegt bedrijfsleider Stefan Nelen, die Mediamarkt en Praxis tot zijn opdrachtgevers mag rekenen, ‘want consumenten zijn heel kritisch. Zijn we niet op tijd, dan wordt onze klant daarop aangesproken. Dat mag niet gebeuren. En het gebeurt ook niet.’
In 2009 werd het bedrijf opgericht, midden in de crisis. Veel transportbedrijven gingen onderuit, zo niet JTS Logistics. Dat groeide als kool. Nu, acht jaar later, heeft de Roosendaalse transporteur 35 medewerkers. ‘We hebben laten zien wat we kunnen. Zijn zeer betrouwbaar met onze leveringen. Dat is een must in de consumentenbezorging. Als er tijdspanne wordt afgesproken dat aan huis de goederen zullen komen, dan móet het gebeuren. De consument rekent er niet alleen op, heeft daar dikwijls ook apart vrij voor genomen.’
Goede planning
‘Voor de winkeldistributie geldt dat ook zo’, zegt Nelen. ‘Daar komt nog bij dat bijna altijd heel vroeg moet worden geleverd. Soms al om zeven uur ’s morgens. Voor ons is dat een voordeel, want dan is het niet druk. Maar het betekent wel dat onze chauffeurs dus heel vroeg op pad moeten.’ Alles staat of valt dus met een goede planning. ‘Onze twee planners zijn daar heel spits op.’
Chauffeurs met twee rechterhanden
De chauffeurs zijn met zorg gekozen. ‘Ze komen veel in contact met klanten. Dan is het belangrijk dat ze zich keurig gedragen. Zo vragen we van onze chauffeurs een verklaring omtrent goed gedrag.’ Er wordt meer vereist. ‘Ze moeten ook twee rechterhanden hebben. Een van onze klanten, Mediamarkt, vereist dat producten bij de consument worden geïnstalleerd.’ Omdat de chauffeurs veel met mensen bezig zijn, moeten ze de Nederlandse taal goed beheersen. ‘Daarom rijden voor ons alleen maar Nederlanders. Alles moet kloppen, dus ook de communicatie.’
Stipte levering
Deze manier van werken –heel gestructureerd, ervoor zorgen dat stipt wordt geleverd– kan alleen worden toegepast als je altijd bereikbaar bent. 24 uur per dag, zeven dagen in de week. Dat biedt nog meer mogelijkheden. Nelen: ‘We zijn ook sterk in spoedbezorgingen. Nú bellen is nú rijden, maakt niet uit op welk tijdstip. We hebben altijd een paar vrachtwagens of bestelbussen achter de hand. Behalve dat we echt doen wat is afgesproken, kan elke klant bij ons terecht. Nee, of het kan niet, die woorden kennen we niet.’
Een wereld te winnen
JTS Logistics heeft al een opmerkelijke groei meegemaakt. Toch ziet Stefan wel degelijk kansen. ‘We zijn echt goed in wat we doen, en dat in twee specifieke branches. Met name in Zeeland is er nog een wereld te winnen. Voor ons, maar zeker voor de bedrijven die in die provincie zijn gevestigd en zich bezig houden met winkeldistributie en consumentenbezorging.’
Klanten van JTS Logistics zijn onder meer
- Praxis
- DPD
- Axender
- Spotta
- PostNL
- Lyreco
- Buitenhof Tuinmeubelen
- Automotions
Lees ook het laatste artikel over JTS Logistics B.V.: Klanten van JTS Logistics krijgen nooit een ‘Nee’ te horen.