LAMMERS B.V, TRANSPORTBEDRIJF & LOGISTICS, GERARD

Logo LAMMERS B.V, TRANSPORTBEDRIJF & LOGISTICS, GERARD

Turfsteker 6
5253 RL Nieuwkuijk

Het Hoog nr. 6050

Tel. (073) 5116161
Fax (073) 5115595
E-mail: transport@lammers.nl
Website: www.lammers.nl

Aantal medewerkers: 27
Vestigingsjaar: 1931

Transportbedrijf Gerard Lammers B.V. helpt de klant altijd een handje mee

Gerard Lammers B.V. uit Nieuwkuijk staat bekend om haar verzorging van transport. Het vervoer van transformatoren, kabelhaspels en vangrails vormt een flink deel van de werkzaamheden. Dat geldt tegelijkertijd ook voor, glas mee plaatsen, machineverhuizingen, inbeslagnames voor curatoren, advocaten, deurwaarders en Belastingdienst. Ook neemt Lammers het vervoer van kunstwerken en uitzonderlijke lengte- en breedtetransporten voor haar rekening.

Het team van het transportbedrijf telt inmiddels 27 medewerkers. Daarvan rijden 18 medewerkers op de vrachtwagen. Bij het besturen van de vrachtwagen houdt het voor hen niet op. Sterker nog, de chauffeurs van Gerard Lammers B.V. staan bekend om hun rechterhanden. Zo controleren en bewerken zij materialen, verplaatsen ze machines, plaatsen ze glas, of noodvangrails als er een ongeluk is gebeurd en werken ze mee in hoogspanningsstations dit alles mbv autolaadkranen tot en met 115 ton meter, en veel veelzijdig hulpmateriaal waaronder compactkranen, tankstellen, luchtkussensets, portaalbokken etc.

Enorm opslagterrein

Lammers is een familiebedrijf: de derde generatie heeft nu de leiding. Grootvader Henri Lammers startte het transportbedrijf in 1931 waarna zoon Gerard het stokje overnam. Sinds 2000 staan broers Mari en Hans aan het roer. Het bedrijf heeft inmiddels een flinke opslag tot haar beschikking. Naast een buitenterrein van 21.000 vierkante meter maakt Lammers ook gebruik van binnen opslag dat 14.000 vierkante meter aan opslagmogelijkheden kent. Op deze terreinen zijn vijftien heftrucks te vinden, die een gewicht van 1,5 tot 12 ton kunnen dragen. Bovenloopkranen van het bedrijf zijn goed voor 12 ton te hijsen gewicht. Stuk voor stuk is hun materiaal gecertificeerd op basis van geldende milieunormen en keuringseisen, en het merendeel van hun auto’s zijn Euro 5 en Euro 6 auto’s, de emissiestandaard voor voertuigen.

Direct aan de slag met diverse werkzaamheden

Nieuwe krachten bij Lammers volgen een interne opleiding. Het advies van het bedrijf: projecten direct mee oppakken. Dat zijn aanvankelijk de simpelere klussen. Zo rollen ze er vanzelf in, is de gedachte. Onder de tachtig tot negentig klanten van Lammers bevinden zich onder meer Enexis, Tennet, Heijmans, Kunstenaars en Essent. Voor deze partijen vervoeren en plaatsen de medewerkers van Gerard Lammers, trafo’s, matrixborden, lichtmasten, kunstwerken en isolatoren. Het verhuizen van machines, glas plaatsen, het verzorgen van ontruimingen en het vervoeren van elektromateriaal vormt ook een belangrijk deel van de werkzaamheden.

Plaatsen Boschbeest

IJzeren gevaarte

Een niet te onderschatten activiteit van Lammers is het vervoeren van kunstwerken. Dat is een precair werkje. Tijdens het Jeroen Bosch jaar werkte Lammers vier tot vijf dagen aan het plaatsen van het Boschbeest op het Wilhelminaplein, en vorige maand hebben ze dit Boschbeest een ijzeren gevaarte van enkele tonnen wederom gedemonteerd en verplaatst vanaf het Wilhelminaplein in Den Bosch naar een nieuw plekje langs de snelweg bij het provinciehuis. Voor het verplaatsen waren in het holst van de nacht zeven tot acht vrachten nodig, van 5,5 meter breed.

Vacatures

Aan het wagenpark van Lammers werden onlangs nog twee extra lage trucks toegevoegd, van een meter hoog. De trucks stellen de chauffeurs in staat nog hogere ladingen te vervoeren, zonder dat extra vergunningen zijn vereist. Extra krachten voor deze klussen kan het bedrijf uit Nieuwkuijk altijd gebruiken. Mededirecteur Mari Lammers: “Wat onze chauffeurs zo aanspreekt in het werk, is de afwisseling. Een chauffeur die ook een beetje handig is, verwelkomen wij graag.” In de toekomst verwacht hij dan ook verder te groeien met het bedrijf. “Op een rustige manier. Wat ons betreft moet het namelijk wel behapbaar blijven, omdat we alle klanten goed willen ondersteunen.”