RICOH DOCUMENT CENTER
Locatie Breda
Takkebijsters 57A
4817 BL Breda
Tel. (076) 3031107
E-mail: info@ricoh-bz.nl
Website: www.documentcenter-brabant-zeeland.nl
Locatie Goes
Columbusweg 2a
4462 HB Goes
Tel. (0113) 745235
Ricoh Document Center ontzorgt de ondernemer bij documentbeheer
Door de toenemende digitalisering wordt steeds minder papier gebruikt op kantoor. Toch is de tijd van print daarmee niet voorbij; integendeel zelfs. “Het gaat daarbij niet zozeer om de hoeveelheid, maar op de manier hoe je er als ondernemer mee omgaat”, zo stellen directeur Marco de Smit en regiomanager Rutger den Boer van Ricoh Document Center. Want het blijkt: doelmatig documentbeheer levert uiteindelijk besparingen op binnen de organisatie. “Wat wij doen, is de ondernemer helpen in de overgang van papieren naar digitale documenten”
Wie de naam Ricoh noemt, denkt gelijk aan copiers en printers. Geen wonder, want het merk behoort tot de topdrie van de wereldmarkt: van eenvoudige desktopprinters en scanners tot een complete huisdrukkerij. Als het gaat om kwaliteit en bedrijfszekerheid is Ricoh toonaangevend op de zakelijke markt. “Het aanbod omvat een breed scala aan oplossingen”, aldus regiomanager Den Boer “We bieden altijd maatwerk. En: een optimale service, als het moet 24 uur per dag.” Ricoh Document Center neemt werk uit handen. “We werken op contractbasis, met vaste tarieven per maand. Overzichtelijk met een gespecificeerd kostenoverzicht”, zo merkt hij op. “Als het gaat om service, onderhoud en reparaties werkt Ricoh Document Center nauw samen met het landelijk onderhoudscentrum van Ricoh Nederland, met meer dan 250 engineers.”
Onderscheidend
Waarom deelnemen aan het netwerk van Regio in Bedrijf? Voor directeur De Smit is het antwoord helder: “Dáár zitten onze klanten”, zegt hij. “We richten ons op het mkb en mkb-plus, met bedrijven tot duizend werknemers. En binnen het RiB-netwerk vinden we elkaar.” Ricoh Document Center onderscheidt zich op drie punten: laagdrempeligheid, heldere adviezen met transparante contracten en het bieden van hoogwaardige kwaliteit en service. “Hoe groot of hoe klein een organisatie ook is, we bieden maatwerk voor iedereen. Wie meer wil weten kan ook gerust binnenlopen in één van onze twee showrooms in Goes en Breda.”
Wereldwijd servicepakket
Als A-merk zijn de machines van Ricoh overal ter wereld te vinden; en dat maakt het mogelijk een servicepakket te bieden met internationale dekking, zo merkt Den Boer op. “Door gebruik te maken van ons netwerk kunnen we wereldwijd opereren”, stelt hij. Dat kan aan de andere kant van de oceaan maar ook dichter bij huis, in de Benelux of de rest van Europa. Investeren in kwaliteit betekent ook regionaal samenwerken met onderwijsinstellingen, aldus De Smit. “Zo is onlangs een onderzoek uitgevoerd door een student van BUAS in Breda.” Zoeken naar duurzame oplossingen staat sowieso voorop. “Ricoh biedt innovatieve, energiezuinige technologie. We bieden ook trainingen aan op het vlak van documentmanagement.”
Less is more!
Door de digitale transitie neemt de behoefte aan print en bedrijfsdrukwerk af. Maar... less is more! De meerwaarde van Ricoh zit 'm juist in een gedegen documentbeheer. Daarin ligt ook één van de belangrijke specialisaties van Ricoh Document Center. Een bewust documentbeheer levert niet alleen besparingen op in (papier)gebruik, maar ook binnen de organisatie. “Denk aan vermindering van overheadkosten of het realiseren van organisatorische efficiency.” Het gaat niet alleen om de keuze voor de hardware. Maar vooral: hoe gaat men op de werkvloer om met documentverwerking? “We verzorgen een processcan waarbij we de bedrijfsorganisatie doorlopen en kijken waar verbeteringen te behalen zijn”, aldus directeur De Smit. “Daarbij geven we een neutraal en objectief oordeel. We presenteren de feiten zoals ze zijn, ook als zou blijken dat de uitkomst niet in ons eigen voordeel is. We bepalen samen met de klant waar de Quick Wins te behalen zijn en waar de Big Wins zitten. Als blijkt dat een bedrijf beter verder kan gaan met de bestaande oplossing, zijn we daar ook duidelijk in.”
Brochures
Seydlitz Notarissen - digitaliseren klantgegevens.pdf
Van Dorst Transport - barcode scannen CMR documenten.pdf
Eye Accountancy - digitale documentverwerking in accountancy omgeving.pdf
Bouwmensen Zuid-West lokaal - digitaal verwerken inkomende facturen.pdf
Van Wijngen International - digitaliseren transportdossiers.pdf