VOORWAARTS, BELASTINGADVIESBUREAU / ADMINISTRATIEKANTOOR, DE

Logo VOORWAARTS, BELASTINGADVIESBUREAU / ADMINISTRATIEKANTOOR, DE

De Voorwaarts 510
7321 BT Apeldoorn

Tel. (055) 3664556

E-mail: info@devoorwaarts.com
Website: www.devoorwaarts.com


Maak de drempel voor het binnenstappen van je kantoor niet te hoog en blijf je klanten ontzorgen. Dat advies geeft De Voorwaarts, belastingadviesbureau en administratiekantoor uit Apeldoorn. De Voorwaarts werkt aan een samenwerking met een overkoepelende organisatie zodat klanten wereldwijd op een kantoor geholpen kunnen worden.

In de dienstverlening beperkt het kantoor zich ook in Nederland niet tot Apeldoorn en omstreken. Sterker nog, De Voorwaarts heeft tegenwoordig een kantoorruimte in Enschede. Controller Annerie Damen: ‘Het deel van onze klanten dat zich niet in de regio Apeldoorn bevindt, heeft behoefte aan een lokale plek, waar het de administratie kan overhandigen.’

Tweede generatie

Sinds de start van het kantoor in 1984 is het ontzorgen van de klant op persoonlijk niveau altijd prioriteit geweest. Voormalig directeur Anton Derksen, inmiddels met pensioen, werkt nog altijd één dag per week op de vestiging in Apeldoorn. ‘Na zijn pensionering wilde hij de klanten die van oudsher bij het kantoor kwamen, zelf blijven bedienen.’ Zowel de zoon als dochter van de voormalige directeur werken bij het bedrijf: Zoon André is de huidig directeur en dochter Josca is belastingadviseur.

Mond-tot-mond

Als NOAB-gecertificeerd lid merkt het kantoor ook nu nog dat mond-tot-mond reclame een sterke troef is. ‘Wie zichzelf bij een nieuwe klant meteen goed neerzet, krijgt zomaar ineens kansen bij anderen’, weet Damen. Het kantoor, dat in totaal twintig medewerkers telt, merkt dat klanten het prettig vinden dat zowel de reguliere administratie als de salarisadministratie uit handen kan worden genomen. ‘Dat zie je inderdaad niet bij ieder kantoor. De klant die in Singapore opereert en een medewerker in Nederland aan het werk heeft, moet ook hier loonbelasting afdragen. Onze afdeling salarisadministratie blijft hem daar bij ontzorgen.’ 

Met de klant meedenken

Damen is ervan overtuigd dat de kracht van het kantoor in de persoonlijke benadering zit. Klanten krijgen er financieel advies op zowel zakelijk als privé gebied. ‘Mensen willen worden gehoord. Wie bijvoorbeeld een probleem ervaart met de liquiditeit van zijn bedrijf, kan bij ons terecht met zijn zorgen. Dit kantoor is voor mensen ook een klankbord, waar we met ze meedenken en sparren. Vanzelfsprekend verzorgen we een correcte administratie en de juiste jaarrekening, maar de toegevoegde waarde zit in het persoonlijke meedenken. Dat gebeurt met name bij ondernemers, omdat we particulieren vaak maar één keer per jaar zien.’

Lokale kantoren wereldwijd

Bedrijven met klanten in België, Duitsland en Engeland maar ook bedrijven die opereren vanuit Singapore of de Verenigde Staten weten de weg naar het belastingadviesbureau en administratiekantoor te vinden. Steeds meer klanten van het kantoor opereren internationaal. Het is ook de reden dat het kantoor een partnerschap wil aangaan met een overkoepelende organisatie, zodat wereldwijd gebruik kan worden gemaakt van lokale kantoren. Damen: ‘Een Nederlandse klant die in Amerika zaken doet kan straks direct terugvallen op de expertise van een kantoor om de hoek na een doorverwijzing van ons.’

Nieuwe software

Het kantoor, dat is aangesloten bij het Register Belastingadviseurs, is wat software betreft niet afhankelijk van één partij. Het fiscale werk verloopt sinds het nieuwe jaar via de software van AFAS. Rapportages draaien en het uitvoeren van administratief werk gebeurt nog steeds via Unit4. ‘Met de overstap naar AFAS hopen we nog klantvriendelijker te kunnen werken.’