A&S Gebouwenservice: voor ieder probleem een oplossing
- 15 aug., 2014
- Zakelijke dienstverlening
Wat nu als je als allround aannemersbedrijf werkelijk zoveel te bieden hebt, dat je klanten door de bomen het bos niet meer zien. Met dat probleem kampt A&S Gebouwenservice regelmatig.
Het bedrijf is onder andere gespecialiseerd in schoonmaak, onderhoud en gebouwbeheer.
Open dag
Buiten op het parkeerterrein staat de partytent al klaar. Compleet met statafels, een muziekinstallatie en feestelijke aankleding. A&S Gebouwenservice houdt een open dag. “Niet omdat we zoveel jaar bestaan of omdat we net verhuisd zijn, maar gewoon om de mensen wat terug te geven”, aldus directeur Arjo Megens. “Maar tegelijkertijd willen we de mensen een kijkje geven van wat we allemaal doen”, vult zijn broer Stefan aan.
One stop shop
Regelmatig krijgen de broers namelijk met verbaasde stem te horen: “Doen jullie dat ook al?” Familiebedrijf A&S (Arjo & Stefan) Gebouwenservice zag door de jaren heen de noodzaak groeien om klanten te ontzorgen. “Je kunt het vergelijken met een supermarkt. Vroeger ging je voor brood naar de bakker en voor vlees naar de slager. Tegenwoordig haal je beide gewoon in de supermarkt. Zo is het ook bij ons.” Hun bedrijf is daarmee een echte one stop shop geworden. Klanten hoeven niet meer verschillende bedrijven te bellen en ook nog eens meerdere keren voorrijdkosten te betalen.
Snel en veelzijdig
Waar de meeste aannemersbedrijven niet voor kleine werkzaamheden komen opdagen, is dat bij A&S Gebouwenservice totaal geen probleem. Of er nu een lamp vervangen moet worden of een scheidingswand moet worden geplaatst, het aannemersbedrijf zorgt dat haar klanten snel geholpen zijn. “Dat zijn toch ook wel onze krachten: snelheid, service, ontzorgen en natuurlijk veelzijdigheid.”
24-uurs calamiteitenservice
De broers Megens komen met mooie voorbeelden die dit illustreren. Zoals die keer dat er een vliegtuigtrap door de storm was ‘weggewaaid’. Het gevaarte boorde zich in één van de kantoren op Eindhoven Airport. De foto’s tonen de destructieve kracht waarmee dat gepaard ging. Het zijn klussen waarbij A&S Gebouwenservice snel paraat staat. “We hebben een 24/7 calamiteitenservice.”
Ook kleine klussen
“Een calamiteit hoeft niet altijd een groot ongeluk te zijn”, weet Arjo. “Zoals de Marechaussee die problemen had bij het hijsen van een vlag. Of die keer dat iemand last bleef houden van een knipperend licht op kantoor.” Arjo Megens verwoordt daarmee precies waar zijn bedrijf voor staat. A&S Gebouwenservice is niet te groot voor de kleine klussen. En hoewel dergelijke problemen misschien kneuterig klinken, kunnen ze toch erg vervelend zijn.
Jarenlange kennis en simpel boerenverstand
“Het gaat om simpel boerenverstand”, verklaren de heren hun oplossingsvermogen. “Als de klant maar ontzorgd is.” A&S Gebouwenservice kan bogen op jarenlange kennis. En ook dat telt mee volgens de broers. Bij de sollicitaties zoekt A&S Gebouwenservice gericht naar mensen die net zo flexibel en veelzijdig zijn als het bedrijf. “En dat omschakelen is soms best lastig.”
Uiteenlopende diensten
Zo heeft het bedrijf 27 mensen in dienst, waarvan twintig voor schoonmaakdiensten. Maar dat betekent zeker niet dat zij zich alleen met schoonmaak bezighouden. Want naast schoonmaakdiensten biedt A&S Gebouwenservice: timmerwerken, (het plaatsen van) scheidingswanden en systeemplafonds, maar ook terreinbeheer, tuinonderhoud, bestrating, gladheidbestrijding, schilderwerken en nog veel meer.
Ronald McDonald-huis
Op de open dag wordt het Ronald McDonald-huis in het zonnetje gezet. Er is een donatiebus aanwezig en voorzitter Jack Mikkers spreekt zijn enthousiasme uit. A&S Gebouwenservice gaat verder dan haar uiteenlopende dienstverlening en kent ook haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Het doet de familie Megens veel deugd iets terug te kunnen doen.
Meer informatie over MEIN FACILITY SERVICES B.V. :
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!